Duurder

• drekes

Hi Ingrid,

goed van je,dat je ook eens ‘avontuurlijker’ uit de hoek durft te komen.Alhoewel west-Kreta,niet echt te vergelijken is met de rimboe,hoop ik,dat je op deze manier,wel eens een ‘andere’ vakantie tegemoet gaat.Het ‘rimboe’-effect heeft mij jaren geleden,in een positieve richting geleidt….De rust en kalmte die je er kan vinden,als je het kan accepteren natuurlijk,zijn een zegen voor je vakantie.Ik hoop dat Lefkos mijn ‘rimboe’ kan worden binnenkort,en zoniet,zal ik wel het noorderlijke punt opzoeken om die totale rust te vinden,en vooral dieren kan ontmoeten of zien,en misschien wel even aaien…maar dan moet ik echt wel geluk hebben…,en vooral veel,veel geduld….

groetjes van drekes.

• Byrd

Hoi Drekes,

Ik kan je Diafani/Olympos van harte aanbevelen als je het rimboe idee aanspreekt. Daar is veel rimboe en er zijn hele leuke Grieken. Grieken die de natuur kennen als hun broekzak omdat ze er generaties mee verbonden zijn. Ik kom er al 30 jaar - niet ieder jaar overigens want er is meer - en heb er nooit spijt van gehad. Ik zal er ook de komende 40 jaar van mijn leven blijven komen. De prijzen zijn scherp, financiële crisis of niet. Al vele jaren 30 euro per nacht, met vol zeezicht, alles op loopafstand en veel rust.

• W.

We zijn verschillende keren in het prachtige west-kreta geweest en gaan dit jaar de eerste keer naar Karpathos. We hopen dat Karpathos net zo mooi is als west -Kreta.

• InVo

Drekes, wat bedoel je met ‘avontuurlijker uit de hoek komen’?

Als je de indruk heb dat ik twee weken op een strand lig te bakken, dan kom je bedrogen uit.

Heb uiteraard wel rekening te houden met de wensen van twee pubers, maar zij dienen net zo goed rekening te houden met mijn wensen. Gelukkig komen onze wensen aardig overeen en vinden we alledrie een stranddag van 9 tot 6 niet leuk en zelfs stomvervelend.

Twee jaar terug in Messinië zaten we echt in de rimboe. In een huisje dat in de middlehood of nowhere ligt. De badkamer was alleen buitenom te bereiken. De waterdruk wisselde nogal waardoor afwassen soms gelijk douchen was. Soms ook geen water. De dichtsbijzijnde supermarkt/bakker/slager/pinautomaat en het strand op zo'n 3km afstand. Een frappe kostte daar toentertijd 1,20 euro en aan een avondje uit eten was ik 20-40 euro kwijt. In die regio, waar toerisme nog erg in de kinderschoenen staat, sprak men Ggrieks en als je geluk had een paar woorden Engels

Maar … we hebben onze beste zomervakantie tot nu toe gehad.

• drekes

Hi Invo,

met ‘avontuurlijker’bedoel ik gewoon iets anders dan een hotel te boeken in een stad,waar je alles binnen handbereik hebt.Natuurlijk is het niet altijd makkelijk met twee pubers,want je moet ook rekening houden met hun wensen en noden.

groetjes van drekes.

• drekes

Hi Byrd,

ik heb nu al geboekt in Lefkos,maar Diafani en omstreken staan zeer zeker op mijn lijstje,alleen hoop ik dat die weg een beetje afraakt,maar daar hoop ik niet teveel op…

groetjes van drekes.

• didog

Het afgelopen jaar heb ik meer Grieks gesproken in mijn Amsterdamse buurtcafé dan ver daarbuiten.

Hun economie of bankwezen is met 110 miljard ondersteund (IMF,ECB) zonder terugbetalingsverwachting.

Hoe reageer je op dit soort fenomenen als middelbare Griek met een eigen toko die niet naar Nederland kan om groter geluk te zoeken. Die vraag kun je aan je eigen groenteboer stellen, maar dat is een andere startpagina, vermoed ik.

ps Wat is het leuk om grieks te horen/spreken in je eigen buurtje !

• wil potters

Beste Karpathos gangers

In 2010 bij Sudtours geboekt voor 2 personen BLUE BAY een hoekkamer van half Mei en de eerste Juni dus 3 weken voor 1060 €

Op 30 3 2011 is de prijs voor de zelfde periode bij BLUE BAY bij andere touroperator 1500 €

Op U vraag is het duurder geworden: dan is het bovenstaande VOORBEELD wel veel duurder geworden

En voor de verdere rest zal het beste wel meevallen

Met vriendelijke vakantie groeten en tot ziens op KARPATHOS

Wil en Francien Potters

• Byrd

Maar uit een andere post blijkt dat prijzen ook weer aangepast worden lopende het pre-seizoen. Het is het spelen met prijzen door operators. Achteraf maken we de balans daarvan op. Alleen lijkt het er wel op dat het afgelopen jaren toch wel wat duurder is geworden op Karpathos. Zolang het makkelijk binnen je budget past is dat geen probleem.

De trend van hierboven verschilt of je naar het noorden gaat of naar het zuiden. In het noorden waar de operators niets in te brengen hebben verandert, zo lijkt het, niet zo veel. Mogelijk geldt dit ook voor de reizigers die in het zuiden ter plekke hun verblijf regelen.

Ik ben, nogmaals, benieuwd.

• Byrd

“Hoe reageer je op dit soort fenomenen als middelbare Griek met een eigen toko die niet naar Nederland kan om groter geluk te zoeken.”

Leuke invalshoek. Vanuit de Griek en niet vanuit de bezoeker.