Als je nooit eens mag en kan afwijken van een onderwerp dan wordt het hier wel heel erg saai !
Bwvs (bij wijze van spreken) stond er genoegzaam achter. Ze hebben het niet zo op Athene (lees landelijk bestuur).
Overigens lijken mij de touroperator-prijzen een ander fenomeen dan de prijs van een glas ouzo of een mëtrio.
De prijs van een koffie bij Anna, enige kathenieon van Diafani, is gekoppeld aan de schommelingen van de AOW-uitkering en wordt vastgesteld ! door B & W van de gemeente.
Een ander mechanisme dan de prijs van een vliegtuigstoel naar een eiland dat met dalende bezoekersaantallen te maken heeft.
Wat de hoteliers doen is tamelijk onvoorspelbaar : gaan de prijzen omhoog bij minder boekingen om eenzelfde omzet te halen of gooien ze kortingen in de strijd. Ter plekke “shoppen” , we hadden het er eerder over, lijkt mij nog steeds een aanrader.
Zoals Ouzifan al schreef : als je vakantiebestemming afhangt van de prijsontwikkelingen aldaar.
Groet,
Dido
Ik denk dat er wel degelijk mensen zijn welke het antwoord hebben. Inmiddels zijn er namelijk alweer mensen op Karpathos geweest.
Die hebben, denk ik, hier echter al afgehaakt door al dat off-topic gepost wat hier gebeurd.
Als je hier een antwoord wil vinden moet je eerst door een kluwen niets toe doende opmerkingen heen.
Daarom nogmaals: Waarom niet gewoon de vraag van de vraagsteller beantwoorden en voor persoonlijke opmerkingen en dergelijke de mail gebruiken of een ander topic maken. Dat houd het helder voor de mensen welke op zoek zijn naar antwoord op hun vraag.
Lees er anders een keer de huisregels. Daar staat onder andere:
Geen berichten die niets met het onderwerp van dit prikbord te maken hebben.
Probeer je op dit prikbord te gedragen zoals je doet wanneer je iemand in het echt ontmoet.
Felle en heftige discussies zijn toegestaan, zo lang je een ieder in zijn/haar waarde laat.
Respecteer andere bezoekers. Bezoekers van alle leeftijden en niveaus doen mee aan de discussies op dit prikbord.
Door gebruik te maken van dit prikbord verklaar je je bekend en akkoord met deze huisregels.
Jammer dat de beheerder niet beheerd.
Johan2 is nog maar weinig wijzer geworden met zijn vraag.
Groet,
John
In de prijzen van de touroperators zitten ook de prijzen van de hoteliers en dergelijke. In die prijzen zijn weer het algehele prijspeil van griekenland verwerkt. Verder zal ook verwerkt zijn het toeristenaanbod en de machtsverhouding operator - hotelier. Mogelijk ook het kopje koffie van Anna. Kortom het is koffiediklijkerij waar alles met elkaar samenhangt. Dit maakt het een leuk onderwerp.
Een stuk hoger, dan vorig jaar in elk geval. Voor het geld wat ik kwijt zou zijn aan twee weken Karpathos zonder auto in de tweede en derde week van augustus, zit ik nu 2 weken in “de rimboe” van West-Kreta en heb ik er nog een auto bij kunnen huren (niet via de touroperator, want die vroeg absurd veel voor een middenklasse auto.)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?