Steriliseren dus, danwel castereren (of hoe dat ook heten mag bij katers)
en ja, Aleksiou is tijdloos. (Dalaras ook, hoor. heb je muziek van hem? ik heb nog wel een paar cd's van 'm )
Zo eindelijk weer eens een avondje thuis. heb me inmiddels door jullie discussie heengelezen en ben nu aan het denken…..Buiten die vuilnis (dat kan beter) zou ik het eigenlijk niet weten. De veranderingen die men tot nu toe verbeteringen noemt hadden voor mij ook niet gehoeven. Toen ik voor het eerst op Karpathos kwam stonden bijv. alle terrassen aan de boulevard aan de zeekant in plaats van aan de huizen kant. was nog wel eens lachen als de zee wat wild tekeer ging. En de nieuwe koffie terrassen..tja.zoveel beter vond ik ze nou niet. Maar ja, zo'n discussie is er al geweest, want ook op Karpathos staat de tijd niet stil.Ik denk nog even verder!
Nogmaals, minder is meer.
Je mag niet vissen met perslucht: afspraak is afspraak. Wet zelfs !
De Italianen, ongeveer 40 man,vrouw,kind in augustus laten een bevriend pensionhouder de gasflessen beheren (en gebruiken).
Economie versus toekomst.
Elk jaar schieten deze welkome vrienden alle “rofos” de zee uit en de localo's gedogen en beschermen dit eigentwille.
Wat zou beter kunnen, Paul ?
Een Karphaat/ Karpothiaan die het begrip “morgen” iets beter leert kennen.
Exploitatie is 1 ding, apathie de evenknie.
Dido
Om het even bij de toeristen te houden. Toen ik voor het eerst zo'n 15-20 jaar geleden in Diafani kwam ontmoette ik veel interssante mensen. Mensen die geinteresseerd waren in het plaatsje maar ook de wereld kenden. Mensen met wie ik een hele avond kon filosoferen over van alles en nog wat. Erg veel van die mensen zie ik niet meer terug. Ook is er geen nieuwe generatie. Je zou je kunnen afvragen hoe dat komt.Het kan toch niet zo zijn dat Difani in de maanden juni/juli het moet hebben van mij en nog twee drie andere toeristen. Die glasflessentoeristen daar heb ik niets mee. Die komen volgens mij in een heel ander seizoen. Een seizoen wat ik mijd als de pest.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?