Wat zou beter kunnen

• Ingrid

tip: neem een griekse koffie óf een frappé. ben je bijna een euro per bakkie goedkoper uit ;)

• Paul

Ik drink altijd Griekse koffie als ik in Griekenland ben dus weet ik niet of dit een gebruikelijke prijs is in Pigadia.Voor Scheveningse begrippen is 2.85 euro niet echt goedkoop en ik denk dus ook niet voor Pigidiaanse begrippen. Ik vind dat je dan dan ook zeker kwaliteit mag verwachten. Als koffieleut voel ik met je mee.

• Ingrid

Prijs voor Galliko Kafe (zoals ze filterkoffie noemen) of Kapoutsino weet ik niet precies, maar dacht om en nabij de 2 euro bij Scala.

• Paul

Hoi Ingrid,

Ik weet nog niet waar Scala bij mij in de buurt zit, maar ik ga het zeker uitproberen.

• Ingrid

Scala zit aan de haven van Pigadia, daar waar het hellende straatje en de weg langs de haven bij elkaar komen.

Minas zwaait er de scepter en als je daar wat gaat drinken, doet ie z'n uiterste best je zoveel mogelijk te negeren of ten hoogste 2-3 woorden met je te wisselen. Zijn opvatting van ‘zaken en privé houd je gescheiden’.

• Paul

Hoi Ingrid,

Klein misverstandje. Ik dacht aan een supermarkt zodat ik ook buiten vakantie goede Griekse koffie kon drinken. Scala in Pigadia ken ik. Ik zit er graag. Minas ken ik niet. Wel de serveersters. Die zijn goied en zouden bij mij ook eeen slappe capucino compenseren.

• Ingrid

Cappucino in Scala is goed. Mét opgeschuimde melk en niet met slagroom zoals ook menigmaal gedaan wordt.

De meisjes zijn aardig, alleen wat ik van Minas (die grijze meneer, die achter de bar en ‘in de keuken’ staat) begreep zijn ze geen van alllen Grieks.

• Paul

Eentje, die met de witte haren, komt uit Estland (of een ander land in die regio). De andere dame had ik Grieks ingeschat. Eigenlijk hoor ik nooit wat over een spannende Griekse dame.

• Paul

Mijn laatste opmerking over Griekse voruwen is bedoeld als een zijopmerking. In mijn beleving treden zij minder op de voorgrond in de verhalen op het prikbord dan de mannen. Het is niet mijn bedoeling om daar nu een discussie over te starten. Dat moet vind ik als een apart onderwerp dat goed wordt ingekaderd zodat het niet flauw wordt.

• Ingrid

ik snap het, Paul, en ga er vanuit de rest ook