Wat zou beter kunnen

• Paul

Wat zou onze vakantie op Karpathos nog opwinderder maken? Sommigen van de prikborders hebben al gewezen op de afvalverwerking, anderen op infrastructuur en weer anderen op geldopname. Ik wil inbrengen dat het me stoort dat bij Vananda-beach op de rotsen verbodsbepalingen zijn gekalkt zoals verboden te kamperen. Ik vind deze wijze van kenbaar niet in overeenstemming met de landschappelijke kwaliteit van dit strandje.Ook zou ik daar graag een stoeltje kunnen huren. Mogelijk dat er ook nog - hoewel moeilijk voorstelbaar bij dit vrijwel idyllisch eilandje - wensen zijn bij andere prikborders. Zo ja welke?

• Ingrid

ga ik even een nachtje over slapen :)

• Ingrid

nachtje over geslapen en tot de ontdekking gekomen dat, ondanks het zwerfvuil en her der verspreidde autokerkhoven, dit Griekenland in al haar glorie is. Lekker laten zoals het is en vooral nergens strandbedjes plaatsen. Dit doet mij zo commercieel aan. Ben het wel met je eens dat ze beter een bescheiden verbodsbordje hadden kunnen plaatsen ipv op de rotsen ‘apogorevetai gia kataskinostiki’ (no camping) te kladderen. Grieken staan nu niet bepaald bekend als schoonschrijvers. :)

• Dido

Opwinderder ?

Op het dorpsstrand van Diafani verscheen rond 1 augustus een volleybal-net, nadat een dag eerder een shoveltje met veel misbaar een stuk strand egaliseerde.

Zandzakken eromheen tegen het afkalven, de bal werd gesponsord door de dorpsvereniging (Balaskas in dit geval).

Als de zon niet meer genadeloos op het veld stond (rond 16.30) verscheen de oudere jeugd, de politie en de “port authority” om tegen gelegenheids-teams van Italianen en een verdwaalde Nederlander te spelen.

De opwinding bestond uit het 30 keer per minuut roepen van het woord “malaka” als de bal weer eens in zee belandde.

Mijn opwinding bestond uit het leren van een 10-tal Grieken dat de woorden “toffe peer” hetzelfde betekenden als “malaka”.

Als je 30 keer per minuut op een Grieks strand “toffe peer” hoort roepen, heb ik opwinding genoeg…

ps. Minhas, de beheerder van Vananda, is een paranoïde en valse oetlul (sorry).

Dido

• Ingrid

Dido, Malakas kán toffe peer betekenen. echter in de meeste gevallen heeft het een iets negatievere betekenis, hoor! (letterlijk: ouwe rukker)

• Herbert

Geef eens een definitie van “ouwe rukker” ??

• Ingrid

voor de duidelijkheid: ‘o malákas’ = een man die mastubeert. (volgens Prisma-woordenboek Nieuwsgrieks - Nederlands: o malákas = 1. onanist, 2.zwakkeling)

('masturbatie' = malakía; ‘masturberen’ = malakízomai)

Tevreden Herbie?

• Paul

Hoi Ingroid,

Ik houd van een stoel onder mijn gat als ik een boek lees. Ik doe dat graag aan het strand en ook op het strandje Vananda. Nu moet ik eerst een stoel kopen in Pigadia en die vervolgens ieder keer meeslepen naar het strandje. Het strandje mag van mij best wat luxe of comfort bieden. Het strandje fungeert namelijk als dorpsstrandje voor Diafani/Olympos maar is ook voor toeristen heel aantrekkelijk. Zo ligt het aan het einde van de weg naar het noorden. Noordelijker kom je volgens mij niet. Verder is het een goed alternatief voor de vele Spartaanse strandjes die in de directe omgeving liggen van Diafani. Maar eigenlijk wil ik niet zozeer mijn wensen verdedigen. Ik ben juist benieuwd naar de stille wensen van de prikborders.

• Paul

Hoi Dido,

Goed om weer wat van je te horen en dan meteen een opwindende anecdote. Minas vind ik apart en daarom intersessant. Jammer alleen dat hij beheerder is van het strandje.

• Herbert

Mijn wens is als koffieleut ; maak de koffie eens wat goedkoper op Karpathos.

Ik betaal 2.85 euro voor een (meestal) slappe bak cappucino en dat vind ik absurd.

( en ik ben beslist geen 'zuinige" Hollander).