Weleens naar Zoe gekeken Paul ? heeft al jaren het leuke kleine sieradenwinkeltje in het winkelstraatje genaamd “ Selina”. Is absoluut “het stuk” van Karpathos en bovendien zeer sympathiek !
Hoi,
Ja, ik kende de betekenissen van “malaka” voordat ik deze vertaling aanbod.
De meeste Grieken gebruiken het woord om de aangesprokene te beschuldigen van het feit dat hij zijn eigen gerief moet regelen (en geen vrouw heeft kunnen krijgen die zijn orgasmes veroorzaakt).
Ik bedoelde niet dat masturbatie door toffe peren gedaan wordt (kan), maar ik wilde het overdadige gescheld (waardoor het spel nodeloos stillag omdat “malaka” wel degelijk nog hard aankomt bij Grieken van plm. 20) belachelijk maken door het zachtmoedig te vervangen door iets grappigs.
Bij Anna in Diafani kost de metrio/sketho/gliko 1 euro, de ouzo ook trouwens (incl. 3 olijven (uit Avlona) en 2 stukjes geweekt brood.
In Mesochori (vlak bij de grote kerk) was de metrio 80 cent.
Dido
Ingrid,
Minder is meer gaat meer op dan meer is minder. (zoek de 7 verschillen !)
Anders dan Paul's aanvankelijke vraag : wat moet erbij ? zou je het kunnen omdraaien naar : wat moet anders ? of zelfs : wat moet minder/kleiner ?
Je ziet zoveel griekse eilanden/steden/dorpen dappere en halfslachtige pogingen doen om het hele spectrum aan doelgroepen te bedienen dat ze overal naast schieten.
Ik stelde een tijdje geleden al de vraag : wat bindt ons maw wat is het unieke aspect van Karpathos ?
Dido
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?