wat is het leukste plaatsje om te verblijven?

  • Vera

    Hallo,

    in mei 2011 zou ik een weekje naar Karpathos willen, hierbij enkele vraagjes?

    - wat is een gezellig plaatsje om te verblijven en accomodatie? bv. zoals Kokkari (Samos) in die aard, en goede busverbindingen.

    - wat moet je zeker bezoeken? ik ga enkele dagen een autootje huren om het eiland te verkennen.

    - welke touroperator kan ik best nemen? ik ben Belgische en ga wel via Schiphol gaan.

    Ik hoop op vele reactie's

    Vera

  • Jan

    Hallo Vera,

    Dit voorjaar ben ik op Samos geweest in de plaats Kokari en in het najaar kom ik de laatste 7 jaar op Karpathos in Pigadia.

    Dus ik weet niet hoe het is in het voorjaar, maar ikzelf vind Pigadia de beste en gezelligste plaats omdat op andere plaatsen veel minder is te beleven in het najaar. Pigadia heeft verschillende winkel, restaurant en terras straten. Pigadia is iets moderner wat bebouwing betreft dan Kokari, maar ikzelf vind het net zo gezellig.

    Ikzelf ga altijd met Sudtours, wat voor mij de goedkoopste is en de meeste mogelijkheden heeft, alleen moet ik wel de prijs opvragen omdat deze niet op de site staan voor alleengebruik van een appartement, dit doe ik via een kontakt formulier welk te vinden is op de site.

    Met vriendelijke groet, Jan.

  • Byrd

    Als je Kokkari leuk vindt dan zal Piagadia je aanspreken. Het is een levendig toeristisch plaatsje met leuke winkeltjes, horeca en haven. Ten noorden ervan is een kilometers zandstrand met passende voorzieningen. Vanaf de busstandplaats kun je vrijwel alle richtingen uit. Alleen het noorden is moeilijker bereikbaar. Dat kan per boot. Je kan een auto huren wat veel mensen doen.

    In het noorden overheerst meer de natuur en traditie. Olympos is een must see. Voor meer detail raad ik je aan om wat te googlen en het is uiteindelijk persoonlijk.

    Zelf heb ik vaak via Arkefly geboekt omdat je dan een losse vliegticket kunt kopen. Op die manier kun je je eigen vakantiepakket samenstellen. Tot zover want er zijn nog meer goede adviseurs op deze site.

  • Ouzofan

    Dan zou ik voor Pigadia gaan. Ik ben in Kokkari en Pigadia geweest.

    Zorg wel dat je niet te dicht bij de “drukke” doorgaande weg zit.

  • Vera

    Heb al bij Arke gekeken;:

    mij keuze gaar uit naar:

    - Hotel Sunrise

    - Sound of the Sea (Appartementen)

    - Ta Nisia (Appartementen)

    iemand ervaring met 1 van deze 3 hotel/appartement (heb al op zoover gekeken)? of met andere verblijven liefst in het haventje of dichtbij.

    Vera

  • byrd

    SOTS en Ta Nisia zijn alletwee goede accomodaties.

    SOTS ligt ten zuiden van Pigadia. Om het te bereiken moet je wat omhoog. Daartegenover staat dat het erg rustig is gelegen met mooi uitzicht. De gastvrouw van dit complex is bij veel bezoekers van deze site populair wegens haar entertainende talenten. Veel bezoekers van deze site boeken er graag. Op basis van wat ik lees is het is een mix van gezelligheid met mogelijkheid om je eigen ding te doen, zoals lezen aan de pool, die de sfeer bepaalt.

    Ta Nisia ligt ten noorden van Pigadia, direct aan het strand. Het ligt op een steenworp afstand van het centrum.De laatste jaren is het wat ingeklemd komen te liggen tussen een paar grote hotels. Hoe het effect daarvan op de beleving van Ta Nisia is, weet ik niet.Op deze site ben ik niet zo veel verdere info tegengekomen.

    Hotel Sunrise zegt me niets.

  • rfa

    Gepost door: RFA ()

    Datum: 08 augustus 2009 11:24

    Hallo allemaal,

    Dit prikbord wordt naar mijn mening een beetje gedomineerd door mensen die behoren tot wat ik de “Pigadia-maffia” zou willen noemen. Het is altijd maar Pigadia wat de klok slaat en op ieder verzoek om informatie van nieuwe prikborders wordt direct gemeld dat je toch echt in Pigadia moet zijn.

    Wij zijn net terug van 3 weken Arkassa en dat was dus ook echt geweldig. Het Griekenland zoals dat 10 tot 15 jaar terug te vinden was, tref je nog aan in Arkassa. Gewoon echt een plaatsje waar ook nog echte Grieken wonen die niets met toerisme te maken hebben. Een dorpspleintje met Grieken op de terrassen en nog straatjes waar je bijna bij mensen thuis kunt eten na in de keuken gekeken te hebben. Live muziek in sommige tavernes voor Griekse families in plaats van een griekse avond met sirtaki dansen voor de toeristen.

    Dit alles in tegenstelling tot Pigadia, waar alleen de straat bij de haven wat gezelligheid uitstraalt, maar waar je wel moet zitten in loungestoelen. En waar je mogelijk ten gevolge van de terugloop qua toerisme door de crisis bijna gesmeekt wordt om op de terrassen te komen zitten.

    Na 3 weken Karpathos snap ik waarom mensen daar jaren achter elkaar heen gaan, maar ik snap dus niet dat je dan steeds in Pigadia gaat zitten.

    Een tip voor mensen die vanuit een rustige omgeving het mooie Karpathos willen verkennen: studio Eleni in Arkassa !

    Ik zou zeggen : kom op , Pigadia-maffia, laat je horen.

    groet,

    RFA

  • Byrd

    Ik heb geprobeerd te reageren op de vraag van Vera. Als je van Kokari houdt dan is Piagadia geen gekke keus voor Karpathos. ik behoor overigens tot de clan van Diafani en dit advies kostte me heel wat moeite.

  • Vera

    Bedankt Byrd,

    Het zal Pigadia worden, nu nog verblijf ! ik twijfel tussen SOTS of Ta Nissia ! ik reis alleen en dan heb je niet zoveel keuze voor verblijf (of je moet voor 2 personen betalen)

    Ik ga voor paar dagen een autootje huren en zal zeker Arkassa bezoeken.

    ik wil ook Olympos bezoeken, wat is best op je eigen (met auto of boot) of georganiseerd?

    Waar kan ik best een auto huren?

    Is het openbaar vervoer te doen ?

    Vera

  • Jan

    RFA, ik begrijp je woorden wel, alleen mijn bevindingen zijn iets anders.

    Ik ga dit najaar voor de 7e maal naar Pigadia ben nog nooit op de door u bedoelde terrassen geweest, ik herken het gedrag van verschillende ober daar ookwel. Alleen zeggen ze tegen mij altijd netjes goedendag, maar proberen mij nooit op hun terras te lokken, want ze weten intussen allemaal dat dit averechts werkt bij mij. Daarnaast ben ik ook geen liefhebber van de „verplichte sirtaki danspassen”, dus daar kom ik ook niet.

    Ik ga al deze jaren alleen en vermaak mij bijzonder goed op diverse andere plaatsen in Pigadia tot diep in de nacht, in de nachtbars „Liquid” enz. kom ik ook nooit.

    Arkassa ken ik ook want ik kom er overdag regelmatig tijdens mijn wandelingen in mijn vakantietijd, maar dan alleen van overdag, want ik heb intussen begrepen en met mijn eigen ogen gezien dat na half september Arkassa zogoed als uitgestorven is en wanneer je alleen reist ben je ’s avonds dan ook vrij vroeg uitgepraat.

    Met vriendelijke groet en de beste wensen voor alle prikkers, Jan.