wat is het leukste plaatsje om te verblijven?

• jjohn

Karpathos is inderdaad meer dan alleen Pigadia. Helemaal mee eens.

Het voordeel van Karpathos is dat er voor ieder wat wils is!

En je kunt het echter velen niet kwalijk nemen dat ze van Pigadia houden. Ze zouden zich rot vervelen in een rustig plaatsje. Bovendien is Pigadia gewoon een leuke plaats.

Groet,

John ;)

• Herbert

@ rfa, Laat iedereen toch in z'n waarde en ‘zijn of haar keuze zelf bepalen over waar te gaan zitten. Iedereen heeft nu eenmaal z’n eigen voorkeur en over smaak valt niet te twisten. Ik vind Pigadia gewoon erg gezellig maar vind Mesohori verreweg het mooiste dorp van het eiland.

• byrd

Hoi Vera,

De volgende antwoorden:

Olympos

Tot Spoa is de weg goed berijdbaar. Vanaf Spoa naar Olympos is het een soort van zandweg met keien, kuilen en deels asfalt. Door sommigen wordt de weg abortusweg genoemd, maar je gaat wel door adembenemende natuur. Dit jaar is er (weer) een poging gedaan om de weg te verbeteren. Ik weet niet wat het resultaat is want ik ben dit jaar niet in Karpathos geweest. Aangezien de Griekse infra-maffia goed verdient aan het nooit klaar krijgen van de weg en het ook werkverschaffing is die voor eeen flink deel door de EU wordt gefinancierd denk ik dat die weg nooi klaar komt. Kortom als je avontuurlijk bent ingesteld is dit de mooiste weg, maar neem dan wel een 4-wheel drive. Vooraf informeren over de situatie is ook aan te bevelen. Als je het wat rustiger aan wilt doen kun je de boot nemen.

Olympos

Olympos/Diafani is economisch flink afhankelijk van de paar uur per dag dat de toeristen van Pigadia e.o. er rondlopen. Dat leidt tot vervelend aanklampen om te kunnnen verkopen. Als je op jezelf gaat kun je zelf meer invulling geven, maar aanklampen is altijd aan de orde zolang het groepstoerisme bezit heeft genomen van het plaatsje. Het beste is om gewoon wat te kopen. Het is allemaal zeer betaalbaar en waarom niet bijvoorbeeld een mooie traditionele sprei voor 20-30 euro meenemen. De verkopers zijn allemaal authentieke inwoners en erg aardig. Neem de tijd om het plaatsje zelf te verkennen. Zodra je de winkelstraatjes hebt verlaten is het stil en heb je het plaatjse en de ruige omgeving voor jezelf. Ga dus niet georganiseerd maar bereid jezelf voor.

Diafani

Het leukste plaatsje om te verblijven, misschien wel juist voor solo-reizigers. Never a dull moment en een fantastische natuur.

Auto huren

Surf even op het internet en kies dan wat het beste bij je past.

Openbaar vervoer

Pigadia is het knooppunt van het openbaar vervoer maar ik heb geen gedetaileerde kennis of recente ervaring.

Tot zover,

Paul

• rfa

Klopt hoor, Herbert, Mesochori is ook geweldig en met Pigadia is ook niet zo heel veel mis, maar een beetje uitdagen is altijd wel aardig, toch?

• InVo

uitdagen?

je generaliseerde nogal.

maar verder: de beste wensen voor 2011.

• dido

Hoe kan ik hier een Word-bestand (extensie doc.) invoegen.?

Een hilarisch verhaal van Roger Jinkinson over toerisme in Diafani en de omgang van de autochtonen met dit bijna dagelijkse ritueel.

• Vera

In Word, tekst selecteren; CTRL C (kopiëren) en dan in de tekst ruimte van het prikbord CTRL V (plakken).

• byrd

Je kan ook de tekst uploaden en vervolgens de geuploade tekst publiek toegankelijk maken. Dan de url kopieren en plakken in de passende icoon boven dit venster.. Het voordeel is dat je dan de tekst makkelijker kunt lezen.

Voor uploaden maak ik gebruik van Windows-messenger.

• dido

Vera,

Dank maar ik geef op na 3 pogingen (de plak-functie werkt niet in dit tekstveld)

Als jij het kunt, stuur ik het verhaal graag naar je e-mail.

dido.gerritsen@planet.nl

Groet

• byrd

Als het Vera niet lukt wil ik het wel proberen via uploaden.

paul.severijns@gmail.com