Super dat jij zoveel weet! Hoe boek je deze vlucht eigenlijk?
En de koffers kunnen ook gewoon mee?
Tuurlijk kunnen koffers mee! Je moet eens weten wat Grieken allemaal meeslepen!
Tickets kan je boeken via www.olympicairlines.com (domestic flights)
En hoe ik dit allemaal weet?
Mijn oudste zoon zit (heel) vaak op internet en dan niet om spelletjes te spelen, maar struint naar allerlei sites met info over vliegtuigen, vliegmaatschappijen, luchtvaartnieuws, e.d.
In zo'n Dash 8 heb ik wel eens gevlogen. Het is net als de streekbus, alleen dan door de lucht.
(Vanaf Sitía naar Chánia is het nog wel een 270 klm, trouwens. Volgens Google maps doe je daar zo'n 4,5 uur over.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl )
Ik bedoelde Holland-Karpathos.
Bij de keuze van Wilco ben je kwijt, schat ik:
- 300 euro minimaal voor A'dam-Chania
- 40 euro reiskosten Chania-Sitia
- 90 euro reiskosten Sitia-Karpathos
Bij elkaar schat ik de reiskosten op zo'n 450 euro voor retour en de extra reisduur enkel op 5 uur netto. Bruto zou het wel eens veel meer dan het dubbele kunnen zijn want alles sluit niet goed op elkaar aan.
Bij een rechtstreekse vlucht A'dam Karpathos ben je in augustus zo'n 400 euro kwijt.
.
Mijn vraag is Wilco moet je van Schiphol vliegen?? vanaf Duitse en Belgische vliegvelden heb je volop keus goedkoop naar Kreta (Heraklion) en vanaf Dusseldorf met Air Berlin vlieg je goedkoper als Transavia naar Karpathos. Wat wij ook vaak doen (als je nergens een auto hebt staan) maar wij wonen dan wel in een straal van 100km en kunnen kiezen uit 5 vliegvelden in B en D. Je vertrekt van de ene en komt terug op de andere, en dat spaart heeel veeel euries.
alvast kalo taxidi
Arthur
Dat is wat ik uit het begin van de draad begreep, Paul.
week Karpathos en week Kreta, en overvaren op 21/8 vanuit Pigadia naar (liefst) Chania, maar dat lukt zeker niet. Tot aan Herakleion wel, maar mogelijk weer niet op 21/8.
Alternatief is met het vliegtuig, maar dan kom je niet verder dan Sitía aan de oostkant, terwijl Chania een kleine 300 klm verderop ligt. Met een auto kost het je daar dus bijna 5 uur.
Het is aan Wilco en zijn partner/reisgezelschap om te beslissen wat ze willen en maximaal toelaatbaar vinden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?