overtocht Karphatos - Kreta

• Arthur

Maar het is en blijft Griekenland alles kan nog veranderen heerlijk toch. Het was 5 jaar geleden, we waren op Kreta en dachten we pakken de ferry naar de Peloponnisos die vaart via Kythira en dan naar Gytheio

Dus even naar Kastelli Kissamos gebeld en vragen hoe is het met de boot , o die is uit de vaart, en wanneer zij weer gaat varen, dat weten we niet bel maar eens over 3 maanden.

• Ingrid

Het is en blijft Griekenland en dus een heerlijk land om naar toe te gaan. En ik mag over een dag of 10 weer naar toe voor slechts 3-4 dagen.

(De info over de dagen waarop de ferry van Karpathos naar Kreta gaat komt trouwens van een goede vriend op Karpathos.)

• byrd

Gelet op het overzichtje van Lipo lijken me de nodige voorbehouden aan de orde. Zo wordt op de site van Lane Lines maandag, dinsdag, vrijdag en zaterdag als vertekdagen vanaf Kreta genoemd. In ieder geval gaan beide bronnen wel uit van vier keer per week. Voor Arthur zou het toch nog 100% mee kunnen vallen.

• byrd

Ik bedoel uiteraard Wilco.

• Arthur

En die heeft een neef die weer een vriend heeft en daar de vader van dat is de eerste stuurman op deze boot, het blijft toch Griekenland.

grz Pappous

• Lipo

Ik heb mijn DBB (Doorgaans Betrouwbare Bron) op Karpathos inmiddels gevraagd even langs te gaan bij het (nieuwe) ferry-agentuurkantoortje in Pigadia teneinde een hopelijk evenzeer betrouwbare timetable voor de komende zomer te produceren. Maar, het is al vaker geconstateerd, hoe betrouwbaar is betrouwbaar?

Op het forum van Inkarpathos heb ik het verzoek om een correcte timetable ook gedeponeerd.

Hopelijk levert e.e.a. iets op, want ik wil toch echt op 8 juli met de ferry naar Sitia.

• Ingrid

en zo blijk je in maximaal 6 stappen familie te zijn van de Eerste minister van Griekenland: :D

• herbie

Vergeet die tante niet Arthur !!

• Wilco

Super dat er wordt gereageerd op mijn vraag. @ Ingrid: De reis staat nog niet vast,er loopt een optie tot Vrijdag. Wat kost een binnenlandse vlucht dan ongeveer? En waar kan deze dan het voordeligst geboekt worden?

@ Ingrid: Hoe zeker is het dat die boten op die dagen varen?

Wat is jullie raad of advies…Boeken die reis of wachten.

alvast bedankt

gr.Wilco

• Ingrid

Wilco, in het leven is niets zeker. :)

Ik heb dit gevraagd aan iemand die mij dit met grote stelligheid terugschreef dat de boot van uit Pireus er 16 uur over doet om Karpathos te bereiken en op genoemde dagen vanuit Karpathos naar Kreta vaart.

Vanaf Karpathos naar Kreta vliegen gaat tot aan Sitía. Vanaf daar is het nog een heel eind naar Chánia.

Enkele reis kost 43 euro p.p. excl. 4 euro taxen. Vertrek om 07.50 uur vanaf Karpathos, aankomst in Sitía om 08.50 uur. Tussenlanding op Kassos. Type vliegmachine: De Haviland Dash-8 (een bromvlieg dus.)