Foto's stranden

  • hodl

    Alle foto's op mijn site, karpathos.nl zijn door mijzelf gemaakt. De foto's van de stranden/baaien zijn gewoon op de dag gemaakt, periodes juni/juli en sept./okt.

    Niets geen photoshop etc. Waarom het mooier maken als het is? Op andere sites zal het wel hetzelfde zijn.

    Bijna altijd is het daar rustig in die periodes, zeker rond het vliegveld. Waarschijnlijk ben je zelf in het hoogseizoen geweest als de Grieken uit Amerika er zijn en de Italianen. Maar in het hoogseizoen is het overal in de vakantielanden drukker.

    De stranden/baaien tussen Arkassa en Lefkos staan niet op mijn site omdat deze vaak moeilijker te bereiken zijn en meestal ook veel golfslag is. Daar spoelt ook vaak veel rotzooi aan dat gedumpt wordt vanaf schepen op zee. Dat heeft dus niets met het toerisme te maken.

    De meeste plekken hebben echt wel een zandstrand of combinatie strand/kiezel. Met waterschoenen bij de laatste heb je nergens last van. Kiezelstranden kunnen ook aantrekkelijk zijn voor de snorkelaars. Het water is er kristalhelder.

  • Ruben en Roxana

    @ Byrd, de boekjes die ik heb van Karpathos, dateren volgens mij uit de 80- er jaren, en daar zijn echt geen bedjes/parasols op te zien. Ik heb op internet alleen maar plaatjes gekeken en niet gelezen wat er over het strand vermeld stond. Maar goed, lelijk was het niet! Vooral het blauwe heldere water was erg mooi!!!

  • W.

    Zoals ik schreef waren we er in juni, en op de stranden was het allesbehalve rustig, tenzij je ervoor koos om aan de westkant in de storm en tussen de aangespoelde rotzooi te liggen. Ik heb niet beweerd dat jij je foto's berwerkt maar dat zei ik in het algemeen over foto's die ik zag. In Mesochori in een taverne lag een splinternieuw fotoboek van de stranden op Karpathos ter inzage. Ik zocht een stuk of 10 prachtige stranden uit in dat boek waar we heen wilden gaan maar helaas : de meeste stranden leken in werkelijkheid in de verste verte niet op die foto's. Wel vraag ik me af wanneer die foto's op je site gemaakt zijn want als ik bv Ahata neem, daar stonden in juni een veelvoud van de bedjes die ik op jouw foto zie, daarbij is er op de site sprake van maar een terras daar, maar er zijn er toch echt twee.

  • Vera

    Wat is je site?

  • Vera

    sorry, ik heb het gezien ! Karpathos is ook niet mijn eiland.

  • Byrd

    Het mijne wel. Dat heeft vooral te maken met mijn voorkeur voor het noorden. Maar ik vind wel dat de kwaliteit omhoog moet om aantrekkelijk te blijven in vergelijking met andere bestemmingen. Het glas is half vol of half leeg is niet goed genoeg. Het moet meer dan half vol zijn.

  • InVo

    Apella was in 2003 het mooiste strand (van de Europa)

    Toen ik er in 2005 voor het eerst kwam (met een boot, want er was nog geen geasfalteerde weg er naar toe) waren er geen bedjes.

    Twee jaar later was er een asfaltweg en stonden er bedjes met parasols en was er ook een taverne verrezen. Toen was het gedaan met het mooiste strand.

  • InVo

    Ik ben telkens in augustus geweest en, behalve in Ammoopi en Ag. Giorgos (Arkassa), heb ik geen drukke stranden gezien.

    Zoals ik al eerder schreef, hebben we in die maand stranden voor onszelf gehad. Kiezelstranden, want daar wil de gemiddelde toerist niet liggen en mij (of een Griek) maakt het niet uit.

    Zelf Kyra Panagia en Ahata waren niet druk (vergeleken met Ammoopi en Arkassa)

  • InVo

    Het is ook wel mijn eiland, maar in tegenstelling tot Byrd (en Didog) hou ik wel van de levendigheid van Pigadia. Al vind ik het ook heerlijk om daar even uit weg te gaan :)

    Over 2 weken gaan we naar West-Kreta, maar als alles gaat zoals het gaat, gaan we zomer 2012 (na 4 jaar) weer Karpathos.

  • Byrd

    Die bedjes verpesten de hele sfeer op dat mooie strand. Het wordt inwisselbaar voor vele andere strandjes langs de mediterranee. Die taverne of iets soortgelijks was er al eind jaren 70. Op zich is daar niets mis mee.