Duurder

• Johan2

Word het eten en drinken veel duurder dit jaar of gaat het mee vallen?

• Ouzofan

Zou je niet meer gaan als het duurder is?

• herbert

De prijzen zijn al jaren ongeveer gelijk en wat maakt het uit als je op vakantie bent ??

• didog

Inflatie, olie- en andere grondstoffen-prijzen stijgen mondiaal.

Ik geef toe dat Karpathos een status aparte is/heeft, maar om nou te verwachten dat de prijzen daar dalen of gelijkblijven, is wel heel veel wishfull thinking.

• drekes

Hi dido,

wat bedoel je met ‘een status aparte’?

groetjes van drekes.

• Byrd

In 2010 was de inflatie in Griekenland fors hoger dan in de overige eurolanden. Ik heb echter geen berichten gelezen op het prikbord dat toen de prijzen fors omhoog zijn gegaan op Karpathos. Voor 2011 waar de prijzen voor reis naar en overnachting in Karpathos bekend zijn heb ik ook nog geen klachten gezien en volgens mij schelen die prijzen ook niet zoveel van verleden jaar. Er zal dus wel enige prijsverhoging zijn in 2011 maar vermoedelijk gaat dat erg meevallen.

• didog

Hoi Drekes,

De Dodekanese heeft van 1948 tot 1988 een relatief zeer mild belastingklimaat gekend ter stimulering na eeuwen vreemde heerserij. Wat ik me daar voornamenlijk van herinner, zijn de waanzinnige hoeveelheden Schotse whisky, die je her en der kon aantreffen (in Pigadia maar ook in het noorden).

Verder gebruikte ik “status aparte” meer als geuzennaam voor Karpathos om haar zeer specifieke karakter te benadrukken.

Natuurlijk geografisch (dichterbij Tripoli dan bij Athene bwvs) en historisch en cultureel.

Groet,

Dido

• jjohn

Er komen veel Nederlanders op Karpathos. Dat zal de reden zijn dat de prijzen al jaren nauwelijks stijgen. Die Karpathioten kennen hun pappenheimers.:D

Groet,

John ;)

• InVo

Vond de prijzen die de touroperators rekenen voor Karapthos wel significant hoger dan vorig jaar.

Ik kan mijn geld (net als iedereen) maar 1x uitgeven. Ben dus even verder in Griekenland gaan kijken.

• Byrd

Je bent de eerste die de prijzen significant hoger vindt.