zoet water op Karpathos.

  • drekes

    Hallo Karpathoskenners,

    De zoekfunctie voor de volgende woorden heeft mij niets opgebracht:waterval,schildpad,rivieren(1 droge bedoening),waterresevoirs,waterslangen…

    Betekent dit dat Karpathos één dorre woestenij is( in het hoogseizoen),zonder rivieren met bijhorende fauna en flora?

    groetjes van drekes.

  • jjohn

    Yep, maar wel omringt met een heel grote zoutwatermassa, genoemd de zee.

    Voor de rest vindt je er geen druppel behoudens de vele kraantjes welke water uit ondergrondse bronnen schenken wat overigens goed en gratis is.

    Groet,

    John ;)

  • Lipo

    Google maar eens op Pelophylax Cerigensis, dan zal je eens wat meemaken!!

  • jjohn

    En er is natuurlijk dat nieuwe waterreservoir, maar da's nog leeg.

  • herbert

    Dat wordt gevuld met ouzo, John ! speciaal voor Lipo !:P

  • drekes

    Hi Lipo,

    die unieke,zeldzaam wordende kikker, zou ik heel graag eens zien,alleen vrees ik dat ik met als enige aanwijzing ‘een beekje(rivertje?)nabij Olymbos’,het een haast onmogelijke opdracht wordt om die speld in de hooiberg te vinden.

    Toch hoop ik nog op andere tips van prikborders:meertjes,moerassen,poeltjes…,zolang er maar water is (in het hoogseizoen).

    groetjes van drekes.

  • drekes

    Hi jjohn,

    kan je ook zeggen waar dat reservoir is? Misschien is het tegen volgende zomer gevuld met water of ouzo.

    groetjes van drekes.

  • jjohn

    vlgs Mij zit die kikker op meer plaatsen waar water is.

    Ik kan het niet meer vinden maar heb wel eens een kaartje van Karpathos gezien waar meer stippen op stonden met plaatsen waar ze zouden zitten.

    Groet,

    John ;)

  • jjohn

    Dat reservoir is net boven Pigadia. Bij Konstatinos Palace de weg landinwaarts rijden, dan kom je er vanzelf langs.

    Pas overigens op met hele kleine poeltjes. Dat kan gewoon geitenpies zijn want die lopen er genoeg.grinning smiley

    Als je tussen Othos en Pyles (ongeveer 1km van beide) linksaf de onverharde weg opgaat, welke door bergen langs een beekje richting o.a. Menetes gaat, kom je allicht iets tegen. Het is sowieso een mooie, goed begaanbare, brede route. Je ziet er onder de stenen in ieder geval veel slangeneitjes en het stroompje stroomt nog.

    Ik vond deze nog op mijn Hyves, maar daar wordt water gebruikt tbv vogels.

    http://www.youtube.com/watch?v=Z67rZT-Bck0

    Groet,

    John ;)

  • drekes

    Hi jjohn,

    dat kaartje met die blauwe stippen heb ik ook gezien,maar dat waren gewoon de plaatsen die deze natuurliefhebbers hebben aangedaan tijdens hun één week durende ontdekkingstocht,

    waarbij ze een paar gekko's en salamanders konden spotten.

    Die ‘Karpathoskikkers’ zouden alleen maar te vinden zijn in een gebied van 10 km2,en wel in de buurt van de Olymbos.

    groetjes van drekes.