zoet water op Karpathos.

  • drekes

    Hallo jjohn,

    dank voor de info voor het vinden van het al dan niet gevulde waterreservoir!

    Ik hou van ALLE dieren,behalve muggen(het enige dier dat ik doodspray) en spinnen en ander griezilige kruipende monstertjes,die ik zelf niet kan doden,maar wel vriendelijk buitenzet.

    Verleden zomer op Samos heb ik een arend en een paar valken(sommigen met jachtduik)mogen zien en dacht dat dit een éénmalige unieke ervaring zou zijn.Dank zij je filmpje heb ik weer hoop op een herhaling…vandaar mijn interesse naar zoetwaterplaatsen,hoe klein ook.

    (PS:hoe geraak ik op je Hyves?)

    groetjes van drekes.

  • jjohn

    Hij staat rechts hiernaast onder “Populaire links” zag ik. (nr 3)

    Deze link vond ik ook nog. Die zul je ook wel interessant vinden.

    http://www.birdnature.com/karpathos/trip.html

    Groet,

    John ;)

  • pim

    Drekes,

    Ik ben Samos-fan, net zoveel als Karpathos-fan. Wat je wellicht kent van Samos (ik ben je naam geregeld tegengekomen op het prikbord daar, en zoveel Drekessen zijn er niet) vind je niet op Karpathos. De waterval zoals bij Potami, de wilde orchidee, de vele stroompjes als je van Vourliotes naar Manolates loopt, de padden in de poel aan het begin van de klim naar Vourliotes, de soms vuistdikke slangen die op de hete rotsen slapen. Dat alles zie je niet echt op Karpathos. Maar er zijn zoveel andere kanten aan Karpathos, die daar ruimschoots tegenop kunnen, dat ik tot op vandaag niet kan zeggen waar ik liever heen ga. Dus kies ik voor de laffe, maar dure methode. Ik ga ieder jaar naar allebei. En ik heb dit jaar vooral genoten van vergezichten, die ik ontroerend mooi vond. Mooier dan ik ze op Samos heb gezien. Ik wil maar zeggen, probeer het eens.

    Tot ziens op Samos (of Karpathos).

  • jjohn

    Die vuistdikke slangen mogen helemaal niet op Karpathos komen.:(

  • Dido

    Mijn Diafani-correspondent meldde op 21 juli jl. een tweetal vindplaatsen (zonder nadere aanduiding, maar ongetwijfeld zeer noorderlijk) met plm. 20 kikkers elk.

    Bereikbaar via www.tales-from-a-greek-island.com

  • drekes

    Hi dido,

    dank zij uw link heb ik op -the olymbos website- 22 foto's kunnen zien over de wegwerken tussen Spoa en Olymbos van de zomer 2010 (foto 8 laat zelf een glimp van een nieuw gebouwd waterreservoir(tje) zien).Betekent dit,dat het nu mogelijk is om met een kleine huurwagen vanuit het zuiden,zonder brokken te maken,naar Olymbos te rijden?

    groetjes van drekes.

  • Dido

    Dag Drekes,

    De triomfantelijke onderschriften lijken er op te wijzen dat DE WEG geheel geasfalteerd is.

    Het filmpje dat Jjohn plaatste speelt zich af in resp. Olymbos, Avlona en Diafani. Avlona is het oogstdorp van het noorden en wordt maar een paar weken per jaar “bewoond”. Een vruchtbare hoogvlakte, waar jouw kikkers wel eens zouden kunnen zitten. Als het zo weinig blijft regenen als de laatste jaren zal ook deze species waarschijnlijk het loodje leggen.

    In het filmpje zie je naast Georgios, een van de laatste vissers van Diafani, de zeer Engelse Jinx. Hij is de auteur van het boek en de site waar ik je naar verwees. (en de correspondent van de kikkervondst afgelopen zomer).

    Groet.

  • drekes

    Hallo pim,

    van die vergezichten waar je haren rechtop van gaan staan kan ik evenveel genieten als van de fauna en flora hoor! Alleen wil ik ALLES zien en voelen als ik een eiland ontdek.

    Als het er niet is,zal ik het niet missen en niet teleurgesteld zijn,er zullen toch altijd wel van die akelige insecten rondkruipen of -vliegen die mij onbekend zijn en intrigeren…maar als het er echt is,hoe onbekend en hoe moeilijk het ook te vinden is,ga ik er voor,en dat kan ik alleen maar weten dank zij de hulp van mensen met ervaring,nl.de prikborders.

    Ik zie het zo:als ik minder tijd spendeer om in mijn eentje, één te worden met de natuur,waar ik ontzettend veel van hou,heb ik meer tijd om bij die heerlijke griekse eilandbewoners door te brengen.Succes is dus altijd gegarandeerd!

    groetjes van drekes.

  • drekes

    Hallo dido,

    dat DE WEG klaar is lijkt je helemaal niet uitbundig vrolijk te maken.Dat er in Griekenland vlugger fondsen vrijgemaakt worden voor toerisme-expansie dan voor natuurbehoud wist ik al langer,maar ik vind het ook verschrikkelijk ,dat er zo weinig gedaan wordt om bedreigde diersoorten een niet-natuurlijk handje te helpen,maar ja,wie komt er nu naar Karpathos om 2x20 kikkers te zien,als je ze ook maar vinden kan…

    Die Jinx,waar de natuurliefde van afdruipt,zou misschien iets meer gewicht in de schaal kunnen werpen,indien hij griek was,maar hij zal zich waarschijnlijk ook geen illusies meer maken over de relatie'grieken en dieren'.

    groetjes van drekes.

  • jjohn

    Ik kan me niet voorstellen dat die weg klaar is al geven die beelden inderdaad een andere indruk. In september was hij nog geheel onverhard en was er geen geld meer.

    Hij wordt wel steeds vlak getrokken. Met een luxe auto is het zeker niet aan te raden om deze weg te gebruiken!!

    Groet,

    John ;-)