zoet water op Karpathos.

  • drekes

    Hi jjohn,

    Normaal gezien neem ik alle nieuws uit griekenland met een grove korrel zout,maar nu ik deze prachtige nieuwe weg zelf zag op foto's,was ik echt overtuigd.Daardoor ben ik nog maar eens verzekerd van de efficiëntie van het prikbord (lees prikborders).Het kan niet genoeg gezegd zijnde,maar de tips,hoe klein ook, die ik gekregen heb de laatste jaren via het prikbord bij het voorbereiden van een vakantie,waren altijd van een onschatbare waarde voor mij.

    groetjes van drekes.

  • Dido

    De weg, 15 jaar over gedaan, is goed voor de economie in het noorden, geen misverstand.

    Ook goed voor verhuurders van gemotoriseerd spul in Pigadia, alhoewel velen in Spoa letterlijk tot 10 zullen tellen voor ze noordwaarts gaan.

    Enfin, om met Martin Bril te spreken.

    Vergis je niet in de grieken als het om dieren gaat. Kikkers, ze kennen de Chinese keuken (nog) niet, hebben geen rendement en staan buiten de hiërarchie. Een ezel heb je 20 tot 30 jaar, hij/zij slaapt, boert, zucht, huilt, kreunt en snurkt in je hoorbare nabijheid. Andere orde. Zij mogen in nuttigheid en productie denken waar het voor de gemiddelde westerling antropomorfe ( te mooi woord om niet te gebruiken) wezens zijn.

    De Phelophylax Cerigensis (je kikker) heeft meer ambassadeurs dan je denkt. Jinx kan dat uiteraard niet in zijn uppie maar de bio-diversiteit heeft, vanuit traditionele waarden, veel griekse en niet-griekse pleiters heb ik vandaag ondervonden.

    Groet

  • jjohn

    Ik vond dit nog voor je: http://www.visitkarpathos.com/articles/?article=92

  • drekes

    Hallo jjohn,

    zo te zien,is al waar ik van hou,in het meest onbereikbare noordelijke gedeelte van karpathos(NATUURlijk ! )

    Met mijn minihuurwagen zal ik er zeker niet geraken.Enige suggesties? Op dezelfde site heb ik het ‘'Finiki view’' ontdekt (single-accomodatiemogelijkheden!).Iemand enige ervaring mee?

    groetjes van drekes.

  • jjohn

    Als die weg naar het noorden inderdaad geasfalteerd wordt, zoals nu lijkt, dan is het een peulenschilletje om er te komen.

    Het is dan een leuk ritje van een uur.

    Zie video:http://www.youtube.com/watch?v=P0AuN3apv-o

    Groet,

    John ;)

  • drekes

    Inderdaad jjohn,het lijkt wel een net gestreken snookertafel!

    Alleen vermeld je site het uiterste noorden tot en met Saria,wil je deze wonderen van de wereld zien…Dit gebied ligt dus wel even verder dan de nieuwe ‘snelweg’.

    groetjes van drekes.

  • InVo

    Drekes,voorbij Olympos heb je alleen de voetpaden, die door de Olympossers wordt gebruikt.

    Je kan eventueel met de boot vanuit Diafani (?? Dido, Paul, correct me if I am wrong) naar Saria.

    .

  • drekes

    Hi InVo,

    een boottochtje daar hou ik wel van,alleen als de zee ERG kalm is…

    groetjes van drekes.

  • Byrd

    Klopt Ingrid, hoewel de context van je opmerking nog niet helemaal duidelijk is. Ik begin altijd aan het eind van een onderwerp.

  • Byrd

    Karpathos of delen van Karpathos behoren tot de zeer waardevolle Natura 2000 gebieden die beschermd worden door Europese regelgeving. Die gebieden hebben dus eenzelfde status als bijvoorbeeld de duingebieden in Nederland. Even googlen en je weet wat de specifieke kwaliteiten zijn van Karpathos. Mogelijk dat iemand dit al opgemerkt heeft maar Karpathos is alles behalve een soort woestijn zonder dieren. Hoe Karpathos dat flikt zullen de zoetwaterexperts van deze site ondertussen wel hebben uitgelegd.