smoelenboek

• byrd

Het kost ergens tussen de 10 en 25 euro. Zonder certificaat ben je aansprakelijk bij een ongeluk. Gewooon halen dus op het postkantoor.

• gerda

En je verzekering kan het gebruiken als reden om NIET te betalen

• diana

Hoi allemaal weer bedankt voor de reacties.

Ben blij dit te weten het zal je gebeuren dat je ergens tegen aan knalt, ik ga geloof ik toch liever voor het idee van Herbie, per dag kijken of we een auto huren, ik heb al sinds mijn 17de geen brommer meer gereden, dit was een een puch maxi, populair in die tijd haha, maar tegenwoordig zijn het halve motors.

Misschien dat Ron voor de zekerheid zo'n certificaat gaat halen dan kan hij altijd rijden ga ik lekker romantisch achterop haha.

Groet Diana

• herbie

Een scooter kan inderdaad best gevaarlijk zijn Diana, ik heb op Samos zo'n vreselijk ongeluk gezien dat ik daarna nooit meer een scooter heb durven huren. Als je uitglijd haal je alles open vooral omdat je natuurlijk met blote benen rijdt.

• lipo

Wij hebben op Karpathos niet alleen een ongeluk gezien, maar zelf meegemaakt. 4 jaar geleden, onderweg terug van de lunch in Lastos ( ik moet toegeven dat je daar niet 100% helder vandaan komt) zijn wij in plaats van een bocht naar rechts te nemen rechtuit de berm in gereden. Schaafwonden, waar je nu nog de littekens van ziet. Daarna nooit meer een scooter gehuurd, liever een paar Euri meer uitgegeven voor een autootje. Men zegt dat iedereen die een scooter of een brommer huurt vroeg of laat een schuiver maakt. Dus: opgepast.

• tho

dus je was lichtelijk aangeschoten lipo¿¿¿ haal ik uit je verhaal tenminste…geen medelijden mee!!!..mensen met alcohol in hun bloed en die dan een ongeluk maken….meteen afstraffen!!!..

hun verdiende loon

gr tho

• jjohn

Zo kennen we Tho weer. Altijd in voor een geintje……….

• byrd

In jouw geval liever ook niet in een auto. Dat scheelt een hele hoop euri voor jou en meer gemoedsrust voor ons.Wellicht is het aan te bevelen om aan te geven wanneer jij naar Karpathos gaat. Dan kunnen wij daar rekening mee houden als we toevallig ook op het eiland zijn.

• herbie

Ik zit ook nooit met alcohol op achter het stuur !! absoluut niet, dan ga ik liever lopen ! stel je voor dat je iemand aanrijdt met ernstig letsel, daar moet je toch niet aan denken ?? terwijl ik best van een slokkie hou hoor !!

• byrd

Drinken en verkeer kan niet. Ook niet op Karpathos. Dat weet Lipo ook maar bij hem ben ik er niet helemaal gerust op. Het vlees is zwak.