Karpathos

• herbert

Dank je Dyan !

Over prijzen gesproken > wat ik wel erg duur vind op Karpathos dat is de koffie.

Voor een cappuccino ( en vaak niet eens een goeie) ,betaal je al gauw 2.80, je geeft dan 3 euro en dat vind ik eigenlijk absurd. Zelfs in Scheveningen betaal je dat niet. ik vraag me af waarom dat is .

• Fleur

Hoi Herbert.

Ergens heb je wel gelijk hoor,dat de centen moeten rollen omdat je niets kunt meenemen.

Moet je wel extra veel centen hebben om te laten rollen natuurlijk ;)

Toch hebben wij een mooie vakantie gehad en misschien gaan we ooit weer terug voor 8 dagen als er een leuke aanbieding is ergens.

Ik heb wel een leuke tip voor een appartement.

Sea Stone is nieuw op de Nederlandse markt,dat zijn zeer royale en schone appartementen midden in Pigadia. 2 minuten lopen van het strand en in het centrum. ( vlakbij de bushalte en supermarkt…15 seconde lopen)

En natuurlijk het goedkoopste wat ik vinden kon ;) bij Sunweb.

Geen zembad,maar heb je ook niet nodig met het strand naast de deur.

Groeten Fleur.

• Fleur

Hallo Dyan

Natuurlijk heb je gelijk. Dat fruit heb ik niet gekocht,kan best zonder voor twee weken en ik hou ook niet zo van fruit.

Ging mij even om de prijzen in de supermarkt ect.

Die Amerikanen weten zo langzamerhand toch wel wat het kost in Karpathos?

Waarom schelden ze dan..die hebben toch centen zat met hun dure huizen en auto's die ze maar voor twee maanden gebruiken?

Ps : Ik had uit voorzorg broodbeleg van huis meegenomen,dus die zak aardappels waar Herbert het over had klonk niet eens zo vreemd in mijn oren haha ;)

Fleur

• Fleur

40 dollar voor een pilsje ????

Ik denk dat het mijn hart het ter plekke zou begeven.

Nooit naar Dubai dus…tenzij ik geen zin meer heb in mijn leven.

Fleur

• Paul

Toen ik op Santorini een paar geleden op mooi terrasje aan de caldera zat, vroeg de ober mij, toen ik een glas jus wilde bestellen, of ik niet eens iets aparts wilde drinken. Hij vroeg het alsof hij me het wilde aanbieden als experiment. Het was een cactussapje. Bij het afrekenen bleek dat experiment 20 eurto te kosten. Ik begreep toen ook waar even eerder die knallende ruzie met hem een paar tafels verderop betrekking op moet hebben gehad.

• Paul

Tot nog niet zo lang geleden had je in Pigadia nog kruideniers waar je voor redelijke prijzen je inkopen kon doen. De supermarkten waar je het nu moet mee doen worden gerund door mensen die niets met Karpathos te maken hebben. Met een heb ik gesproken en die bleek wortels in Zuid-Afrika te hebben. Dat zijn geen kruideniers maar managers die commercieel denken. In Diafani is het anders. Daar komt twee keer per week de groenteboer langs en koop je je groenten en fruit aan de wagen. Zijn komst kondigt hij aan met een versterker als hij Diafani rondrijdt. De prijzen zijn erg scherp. Zo mag het van mij blijven. Als ik het bericht van Fleur over prijzen lees denk ik dat die wegverbinding tussen Diafani en Pigadia helemaal niet zo hoeft voor mij.

• gerda

Het is allemaal een beetje ondoorzichtig. In Pigadia is alles duur, want het moet “ingevoerd” worden. Waar haalt die verkoper in Diafani zijn spullen dan vandaan?

• Paul

Dat heb ik nooit gevraagd. Er is in ieder geval op Karpatrhos ook enige landbouw. Bij de prijsbepaling gaat het gaat echter niet alleen om invoer maar ook om de prijs die gevraagd wordt. Pigadia in het hoogseizoen biedt natuurlijk goede kansen op dat punt voor de comerciele exploitant van een supermarkt. Overigens is landbouw tegenwoordig een internationale branche waarin keihard wordt geconcurreerd. Zonder invoer zouden in Nederland veel schappen in de winkels leeg zijn.

• henny

karpathos is in een paar jaar heel duur geworden,een biertje kost bij manolie 5 e,een flesje corona 6 e,dat is zo duur geworden sinds er zoveel toeristen uit scandinavie komen,voor die is het goedkoop en daar spelen ze op in,is niet leuk meer,mij zien ze daar niet meer,mooie plekjes genoeg op deze aardbol.

• herbert

Een biertje 5 euro ?? daar geloof ik niets van ! En Scandinaviers kopen hun drank in de supermarkt en bijna niet op een terras.