Paul schreef:
>
> Wat vind jij duur bij uit eten. In Scheveningen ben je voor
> een hoofdgerecht (vis of vlees) met patat en wat sla al snel
> 15 euro op een terras kwijt. Als je dan nog 2 glazen wijn
> neemt zit je al op 22 euro. Een bottom prijs voor een glas
> gewone pils (H eineken of Grolsch) is 3 euro.Ik kan me niet
> voorstellen dat de gangbare prijzen in Pigadia hoger zijn.
Hallo Paul.
In Pigadia betaalden wij ook 3 Euro voor een biertje ( 0,5 liter) en 2,50 voor een kopje nescafe. Frisdrank 2 Euro.
Een biertje ( 0.3 liter) kost bij ons aan zee 1.70 en koffie 1.60
Aan zee bij ons kun je prima eten voor 10 Euro pp met drinken erbij is dat niet meer dan 15 Euro pp.
In Pigadia waren wij ook rond de 15 Euro pp kwijt bij de taverna's.
In de supermarken liggen de prijzen velen malen hoger dan bij Albert-Heyn,en wat mij ook verbaasde was 3.75 betalen voor een kilo perziken.
Nu is de vraag wat duur is….tja wij waren voor het eerst in zes jaar weer eens in Griekenland en dit was flink duurder dan ik had gedacht.
Het viel wat tegen in vergelijking met andere landen,ook de supermarkten…dit was schrikken bij de eerste boodschappen,maar dat went ook
Ik vraag mij af hoe de mensen dat daar allemaal kunnen betalen.
Maar de plate's bij de pita tentjes waren echt lekker,en daar hebben we wat vaker gegeten voor maar 6 Euro + Bier 2 Euro om toch uit eten te gaan voor goedkoop.
Verder hebben wij beslist geen spijt van deze vakantie,het was leuk om weer eens in Griekenland geweest te zijn en sorry dat mijn openingsbericht wat negatief over is gekomen,dat kwam door oververmoeidheid van de reis.
Groeten Fleur