Karpathos

• Paul

Even een recent citaat van zogenaamde Tho die met een valse naam vrouwelijke leden van dit prikbord beledigt:

",xxxxxxx vergeet de condoompjes niet he…die dingen uit griekenland zijn niet te vertrouwen zoals je weet.

ik wens je een fijne vakantie..en hou het een beetje rustig he"

Zo iemand moet het dus zeker niet trendsetter worden voor dit prikbord en praten over mensen die hun mening niet meer durven zeggen.

• Fleur

Paul schreef:

>

> Wat vind jij duur bij uit eten. In Scheveningen ben je voor

> een hoofdgerecht (vis of vlees) met patat en wat sla al snel

> 15 euro op een terras kwijt. Als je dan nog 2 glazen wijn

> neemt zit je al op 22 euro. Een bottom prijs voor een glas

> gewone pils (H eineken of Grolsch) is 3 euro.Ik kan me niet

> voorstellen dat de gangbare prijzen in Pigadia hoger zijn.

Hallo Paul.

In Pigadia betaalden wij ook 3 Euro voor een biertje ( 0,5 liter) en 2,50 voor een kopje nescafe. Frisdrank 2 Euro.

Een biertje ( 0.3 liter) kost bij ons aan zee 1.70 en koffie 1.60

Aan zee bij ons kun je prima eten voor 10 Euro pp met drinken erbij is dat niet meer dan 15 Euro pp.

In Pigadia waren wij ook rond de 15 Euro pp kwijt bij de taverna's.

In de supermarken liggen de prijzen velen malen hoger dan bij Albert-Heyn,en wat mij ook verbaasde was 3.75 betalen voor een kilo perziken.

Nu is de vraag wat duur is….tja wij waren voor het eerst in zes jaar weer eens in Griekenland en dit was flink duurder dan ik had gedacht.

Het viel wat tegen in vergelijking met andere landen,ook de supermarkten…dit was schrikken bij de eerste boodschappen,maar dat went ook ;)

Ik vraag mij af hoe de mensen dat daar allemaal kunnen betalen.

Maar de plate's bij de pita tentjes waren echt lekker,en daar hebben we wat vaker gegeten voor maar 6 Euro + Bier 2 Euro om toch uit eten te gaan voor goedkoop.

Verder hebben wij beslist geen spijt van deze vakantie,het was leuk om weer eens in Griekenland geweest te zijn en sorry dat mijn openingsbericht wat negatief over is gekomen,dat kwam door oververmoeidheid van de reis.

Groeten Fleur

• Fleur

herbert schreef:

>

> Je had toch een zak aardappels mee kunnen nemen ?

haha dat was ik ook van plan,maar toen las ik dat je 6 Euro per kilo (overgewicht )extra moest betalen en daarom heb ik de aardappels maar weer uit de koffer gehaald.

Inmiddels zijn die uitgesproten,dus liggen nu in de groene bak ;)

• Fleur

Henk schreef:

>

> Eten te duur? Waar heb je dan wel niet gegeten? Over het

> algemeen kun je er in Nederland niet eens van uit eten.

Over het algemeen ga ik ook bijna nooit uit eten,daar ben ik gewoon te vrekkerig voor.

Veel vergelijking heb ik dus niet. Ik kijk altijd alleen op de borden wat iets kost en ga daana naar de Aldi………lekker goedkoop :)

Gr Fleur

• Paul

Beste Fleur,

Waar woon jij? Daar zijn de prijzen een stuk normaler dan waar ik woon.Ik woon in Scheveningen en heb gisteravond nog eens gekeken wat pils kost. Voor 0,33 l. ben je 3,50 euro kwijt en voor een halve liter pils 4,50 euro. ik zat gister op een terras en lette even niet goed op. Ik was 3,50 euro kwijt voor een bodempje wijn. Schandalig duur en ik word er telkens kwaad over. Sinds de invoering van de euro zijn in Scheveningen de horecaprijzen meer dan verdubbeld. Daar staat tegenover dat de Albert Heijn om de hoek niet echt duurder is geworden. Als ik jouw woonplaats neem als uitgangspunt begrijp waarom je het duur vindt. Voor mensen met een wat beperkter bestedingsbudget is Karpathos duur omdat de super geen alternatief is. Andere vakantielanden zoals Turkije en Portugal zijn dan misschien goedkoper omdat je daar en goedkoop kunt uit eten en omdat de super goedkoop is.

Wat je schrijft over de aantrekkelijkheid van Pigadia ben ik wel met je eens. Er zijn leukere plaatsjes. Voor mij telt de vriendelijkheid van de mensen,de natuur in het noorden en hoe de mensen daar hun traditie trouiw blijven in een moderne wereld.

• Fleur

Hallo Paul.

Wij wonen vlak aan Zee. Callantsoog- Petten-Capmperduin ect dat kun je natuurlijk niet vergelijken met Scheveningen. Wat een woekerprijzen vragen ze daar zeg.

10 Gulden voor een halve liter bier :? haha daar moet ik dan maar niet naar toe,ik kan het gewoon niet : Genieten van iets waar ik veel te veel voor moet betalen.

Ik moet er te hard voor werken Paul,daarom ben ik zo'n krepser die zelf drinken en eten meeneemt en toch overal naartoe gaat en ik hoef niet perse op een terras te zitten om het leuk te hebben,een bankje vind ik ook prima :)

Groeten Dagobert.

• Liponix

Ach ja, wat moet je zeggen van Tho (sjaakie)? Hij (of zij) heeft ons al zo vaak deelgenoot gemaakt van zijn (of haar) briljante gedachten en terzake doende opmerkingen, dat we hem (of haar)eigenlijk dankbaar zouden moeten zijn. Alleen al het door Paul aangehaalde citaat getuigt van een geestelijke diepgang, sociale bewogenheid, feitenkennis en intelligentie waar iedereen zomaar een puntje aan kan zuigen. Ik zou hem (of haar) eigenlijk voor geen goud willen missen, maar ik ga het toch proberen. Niet meer op reageren dus.

• herbert

Gelukkig kan je er zelf nog om lachen Fleur, die Tho werd er kennelijk boos over. natuurlijk bedoel ik het niet kwaad. Ik moet zelf ook hard werken voor m'n centjes al denkt hij dat ik al met de vut ben haha.

Ik vind ook dat sinds de invoering van de euro de prijzen in b.v. Griekenland de pan uitrijzen maar ik heb geen zin om in m'n zuur verdiende vakantie te beknibbelen op iets en ga lekker uit eten en drinken, ik vind nu eenmaal dat geld moet rollen want je kan het toch niet meenemen maar andere mensen denken daar anders over en dat is hun goed recht.

ik hoop toch dat je het leuk hebt gehad op Karpathos !

• herbert

Ja, Tho is een heel ziek en gefrustreerd mannetje, ik heb medelijden met z'n vriendin of vrouw als hij die tenminste heeft. ( wat ik betwijfel). Gewoon maar weer negeren Liponix ! net zoals de vorige keer !

Ik vermoed dat hij jaloers is omdat wij elkaar kennen en zo leuk met elkaar omgaan ! Jammer !

• dyan

Fleur, wat de prijzen in de supermarkt betreft, je zou eens bij de kassa moeten gaan staan en kijken hoe de Amerikaanse familieleden van de mensen uit Pigadia reageren op de prijzen. Heb ze nog nooit zo hard horen vloeken (daar kunnen wij nog van leren…..) de prijzen zijn schrikbarend maar vergeet niet, alles is import voor een eiland als Karpathos. Ik denk altijd bij mezelf, vers fruit eet ik thuis wel weer en hier neem ik de rest van het lekkers wat het eiland te bieden heeft.

Herbert, van jou uitspraken blijven we graag genieten hoor, net als op het andere prikbord en mensen die kritiek op het leven hebben houden we toch altijd.

groeten