Tips en aanbevelingen Pigadia eo

• Paul

Dat aanspreken in algemene zin is helemaal niet zo tuurlijk. In het voor-/naseizoen ligt het anders is mijn ervaring zoals ik al schreef. Het gaat dan met name om de obers van de barretjes/restaurants in het middengedeelte van de boulevard. Die zijn opdringerig. Ze proberen uit te vissen waar je vandaan komt, speken je aan met wat woordjes Nederlands en laten je dan niet zomaar los. Ik ben benieuwd naar de ervaring van Mickey die buiten het hoogseizoen gaat.

Dank voor je reactie Mary die kan ik beter plaatsen met je toelichting.

• Mary

Al wat vernomen van Transavia, inzake de honing en olie?

• Henk

Klopt Paul. Die obers van de middelste terrassen kunnen inderdaad opdringerig zijn. Vaak lopen wij er speciaal voor om, om er niet langs te hoeven. Belachelijk natuurlijk dat je daar rekening mee moet houden. Dit jaar vond ik het minder geworden. Dat komt vooral omdat 1 van de obers van Acropolis voor zichzelf is begonnen in de straat om de hoek. Die was altijd erg fanatiek.

Bij de restaurants staat vaak ook iemand bij de ingang maar normaliter knikken ze alleen vriendelijk goedendag of verwijzen met de hand naar hun zaak. Heel anders als bij de terrassen.

De verhalen over de Libellegangers is erg overtrokken. Net 2 weken geweest daar. Af en toe rijdt er een bus met een Libelle-bordje erop. Geen hordes dames die de straatjes onveilig maken. Teveel aan Nederlanders? Ook daar merk ik niets van. Heb je dan liever vliegtuigladingen vol met Scandinaviërs. Alsof dat anders is.

Nee, vier maar gewoon je vakantie zonder overal op te letten. Ik heb het idee dat deze klagers dat overal doen waar ze op vakantie zijn. Maar dat is misschien weer een trekje van de “Nederlander”in het buitenland.

• Ron

Ik vertel ze gewoon zsm dat ik wel even lekker zelf uitmaak waar ik wat ga drinken…

vooral aan minas en yanos..

voor de rest geen last….

• Ron

Werkt goed trouwens..

worden ze even wakker uit die toeristenroes van ze..!!

• Ingrid

kan je alleen maar gelijk geven: lief lachen en zeggen dat je morgen komt eten en vervolgens stug doorlopen :) werkt prima! al heb ik op karpathos nooit iets gemerkt van ‘opdringerige’ obers. misschien een beetje bij de hoger gelegen terrassen (van o.a. Akropolis). maar nooit vervelend. is misschien ook net hoe je jezelf opstelt.

• herbert

Ja, maar als jij lief lacht Ingrid ………………………………………………………….?

• herbert

Helemaal mee eens Henk !

• Ingrid

wat dan Herbert?

• herbert

dan vallen alle mannen in katzwijm hihi !!