Tips en aanbevelingen Pigadia eo

• Mickey

Gonnie

ik ga zeker een autootje huren, ik ben niet zo'n touroperator mens, zoek het liever zelf uit. Kan ik tenminste stoppen waar en hoe lang ik zelf wil… En met die tips moet het zeker lukken!

Dank je!

Mickey

• Mickey

Paul, waar ligt Diafani? Ik heb een (beperkt) kaartje van Karpathos en daar staat het niet op.

Aan de hand van jullie tips ben ik wat tochtjes aan het plannn, da is het handig te weten waar het in de buurt ligt.

groetjes, Mickey

• Ingrid

Mickey, diafani ligt noordelijker en is met een (normale) auto niet te bereiken. Wel met een 4wd. Leuker: met de boot vanaf de haven van Pigadia.

• Mickey

O leuk, dan gaan we dat met een boottochtje doen, bedankt voor de tip. Dat authentieke trekt me wel. Ik ben zo'n 26 jaar geleden voor het eerst naar griekenland gegaan en de laatste paar keren dat ik er was bleef ik zoeken naar het “oude”griekenland, waar je in de keuken wordt genomen om aan te wijzen wat je eten wilt (mijn grieks was toen nog nihil), waar je verdwaald op een brommertje met de kaart van het eiland de weg wilde vragen en men dacht dat het de kaart van nederland was, en waar je zo gastvrij wordt ontvangen, gewoon omdat je gast bent. Dat Griekenland wil ik mijn Zuid afrikaanse vriend laten zien, en hoop dat ik op Karpathos een beetje in de buurt kom…

Mickey

g

• herbert

Kijk ook eens op de site van Henk op de Laak, Mickey. daar vind je veel informatie. ( Karpathos.nl)

Karpathos lijkt trouwens in geen enkel opzicht op Zuid-Afrika.

• Mickey

Bedankt voor de tip! Mooie site, daar kan ik ook veel informatie vandaan halen.

Ennuh…. ik weet dat Griekenland heel anders is als Zuid-Afrika, maar als je als een griekenlandliefhebber gaat samenwonen met een zuid-Afrikaner dan krijg je toch van allebei een tic mee. En de lekkere temperatuur, de aardige mensen en de voorliefde voor het grillen van het eten is toch een (gezochte) overeenkomst. Juist zo leuk om nu met hem naar Karpathos te gaan. We zijn 1x eerder samen naar Griekenland gegaan (Parga) maar dat is de laatste jaren ook steeds toeristischer geworden. Daarom lijkt me Karpathos ook zo leuk!

groetjes, Mickey

• Ingrid

nee, op Karpathos geen leeuwen en giraffen. Dat is waar Herb! :):):):)

• herbert

Maar wel heeeeeeeeel veel katten !!

• Mickey

Dat komt goed uit, dan mis ik die twee van mij misschien wat minder!

Groetjes, Mickey

(die er steeds meer zin in krijgt! Pfff wat moeilijk om niks te verklappen! Ik moet het nog volhouden tot dinsdagavond…)

• Ingrid

gelukkig is het bijna dinsdag!