Olijfolie export

• Paul

Ik zou volgens Transavia binnen 24 uur antwoord krijgen.

• Chaniotis

Mij niet mijn waarde collega. Transavia is een civiel rechtelijke partij en kan daardoor elke restrictie stellen die zij wil. Geen gegronde reden aanvoeren maakt haar handelen niet wederrechtelijk.

(Ha Ingrid, ik lees hier wel eens mee. Gr. Chan)

• Ingrid

Ha Chan. Gezellie. Het is hier soms net zo'n ongeorganiseerd zootje als in het Kafenion

• Chaniotis

Nou gelukkig maar en houwe zo! Ik lees hier zo af en toe mee. Ik denk dat je hier meer de echte Griekenland /Karp liefhebbers hebt; het eiland is niet zo toeristisch.

Ik ben er zo een 15 jaar geleden geweest. Toen was het heel mooi en oorspronkelijk. en soms verlang ik naar zo een sfeer terug…vooral nu mijn geliefde Kreta steeds verder volgepropt wordt met zinloos beton en schreeuwig toerisme en ik steeds verder het achterland in vlucht….Ik vraag me soms wel eens af of de gemiddelde Kretaganger nog weet dat er buiten de Aldi om nog olijfolie bestaat….

In elk geval heb ik hier nog een blik met 20 liter staan…ouderwets geperst tussen stenen…nog een pers is er op heel Kreta die dat nog zo doet….

• Ingrid

Goede reden om er weer eens een kijkje te gaan nemen, Chan.

Kijk je wel eens op de site van Henk op de Laak (www.karpathos.nl) of op www.inkarpathos.com? Op de laatste site staan veel foto's

• Aad

Hé Chan

Lees mijn nieuwe boek over Kreta dat als een tijdmachine door 25 jaar Kreta geschiedenis heenvliegt en je zult begrijpen waarom ik er steeds minder aantrekkingskracht vanuit voelt gaan. De verderfelijke oorden zoals Malia en Chersonisos die als de hedendaagse Sodom en Gomorra op elke straathoek een “broodje van Dootje”tent hebben staan, geeft aan hoe het eiland meer en meer in de hoek terecht komt waar de commercie enkel nog een rol speelt. Vanaf morgen ben ik degene die Kefalonia voor het eerst ga verkennen althans, in die veronderstelling leef ik.

Iedereen: tot over 14 dgn.

• Paul

Ook in een civielrechtelijke verhouding behoor je behoorlijk te handelen. In dit geval is de restrictie niet eens aangekondigd m'n beste. Ik ben benieuwd naar de reactie van Transavia.

• Ingrid

Kalo taksidi, Aad. Kefalonia is mooi en buitengewoon groen. (er valt nog wel eens een buitje ;) ligt tenslotte in dezelfde hoek als Corfu)

• herbert

Ben benieuwd naar je nieuwe boek over Kefalonia Aad ! ik neem aan dat dat voor het eind van het jaar uitkomt ! geniet van je vakantie. !

• Ingrid

Herb, daar heeft ie meerder ejaren voor nodig. Net als het boekje over Karpathos en Kreta.

Opvallend detail: ook Kefalonia begint met een “K”. Zal Aad een voorliefde hebben voor eilanden beginnende met “K”