geiten

  • drekes

    Daar hou ik van…

    hier hou ik ook van….

    hier hou ik niet van…

    Wees attent,deze rakkers verschijnen te pas en te onpas op alle mogelijke tijdstippen op de openbare weg.

    Je doodt een dier(als je van dieren houdt,begrijp je mij wel).

    Je beschadigt je huurauto(als je van je geld houdt,begrijp je mij wel).

    Je geeft de herder een financiële opdoffer(als je van de grieken houdt,begrijp je mij wel.)

    groetjes van drekes.

  • didog

    Dieren zijn vrienden

  • drekes

    Dieren zijn mijn beste vrienden.

  • W.

    Zielige thread, in meerdere opzichten.

  • eMeM

    Wil houd wel van griekenland (denk ik) maar alles wat met Karpathos te maken heeft bevalt haar/hem niet.

    Blijf hier dan weg en zoek een ander forum

    Als je veel geiten wil zien moet je naar Samothraki. Heel stil, weinig zandstranden en weinig toeristen. Moeilijk om er te komen ook.

    Daar moest je echt oppassen voor de geiten. Op K. heb ik maar weinig geiten gezien.

    Ook ezels. Ze hebben er 3 in het ''museum" in Piles en er zijn er verder nog 2of 3.

  • InVo

    Die geiten lopen (in de buurt van) (snel)weg die van het Vliegveld naar Arkassa gaat.

    Wij hebben ze gezien (oversteken) toen we daar wat hoger aan de kant stonden, zodat mijn oudste zoon de vliegtuigen goed kon zien opstijgen.

  • Byrd

    Wat is de functie van de foto van de geit in het hekwerk? Het dier lijkt niet door een auto in hek te zijn gereden. Het lijkt wel vast te zitten. Moet ik dat aan menselijk toedoen toeschrijven. Of moet ik me afvragen waarom het dier niet is losgemaakt? Is het misschien een mislukte sprong naar de vrijheid? Zegt het iets over Karpathos? Zo kan ik nog doorgaan. Kortom een foto zonder duidelijke kontekst voor mij.

  • eMeM

    Tussen vliegveld en Arkassa is de enige plek waar je er heel veel ziet.

    Geiten dan.

  • drekes

    Hé Byrd,

    mijn enige bedoeling met die foto,is om de aandacht te vestigen op het gevaar van een aanrijding met een geit.De dieren zijn het zo gewend,dat een auto hen niet meer afschrikt,en

    zodoende zichzelf en de bestuurder in gevaar kunnen brengen.Het is een alom voorkomend probleem op de griekse eilanden,want ik heb al vele aangereden geiten gezien.Meerdere

    malen heb ik zelf ook,onbewust, gevaarlijke reacties(lees ontwijkingsmanoeuvers)gemaakt om een aanrijding te vermijden.Niet iedereen is een doorwinterde griekenlandbezoeker,die het gevaar kent,en daarom leek het mij een goed idee om er even de aandacht op te vestigen…

    groetjes van drekes

  • Byrd

    Dank voor de info Drekes. Je bedoeling is goed. Daar twijfel ik niet aan. ik reageerde op de foto omdat ik het een gruwelijke foto vindt en ik er niet uit kan opmaken hoe die geit in het hek is gekomen. Het ziet er niet uit als een gevolg van een aanrijding. Heb je de foto op Karpathos genomen/