geiten

  • Byrd

    Op Saria en rond Avlona loopt ook nog wel het een en ander rond aan geiten inclusief herder. Op Saria ben ik overigens ook wel ezels tegengekomen. Geen wilde.

  • drekes

    In de buurt van de Kala Limni,ver weg van de (snel)weg,in een bijna niemandsland,kwam ik ze onverwacht ook wel tegen.Behalve het ‘verkeersslachtoffer’,heb ik er deze acrobaten ook gezien:

  • drekes

    Het is inderdaad een gruwelijke foto,en ik huiver nog altijd bij het zien van het beeld dat in mijn geheugen gegrift staat,maar indien ik gewoon geschreven had dat men moet oppassen,

    was dit bericht gewoon onopgemerkt gelezen,en afgedaan als een ‘faits divers’.Het zijn niet alleen geiten die worden doodgereden,ook honden,katten,eekhoorntjes,vogels,ratten…

    Als ik met deze foto,één dier heb kunnen redden,ben ik tevreden.

    Deze foto heb ik genomen aan het begin van die doodlopende weg naar de militaire koepel.De onnatuurlijke breuk van de linkerachterpoot,doet mij denken aan een aanrijding langs achter.

  • InVo

    Maar daar rijden geen auto's. Daar is ook geen asfaltweg.

  • InVo

    Het ‘verkeersslachtoffer’ kan ook het hekje verkeerd ingeschat hebben en z'n nek/poot gebroken hebben. :(

  • Byrd

    Bij Avlona rijden wel auto's. Van toeristen en landbouwers die er een stukje grond hebben. Bij Saria is dat inderdaad niet het geval net als bij Kala Limni. Volgens mij kun je echter die geiten in principe overal tegenkomen. In de meer toeristische gebieden is de kans natuurlijk kleiner.

  • drekes

    Zou natuurlijk kunnen Ingrid,maar die proffesionele klimmers/springers,die in 'bijna,volledige vrijheid leven,zie ik niet over een paar meter hek springen,terwijl er een paar kilometer vrije doorgang is,en hun poot breken op een manier waarop alleen de pezen en spieren de poot aan het lijf houden.Deze details gezien te hebben,maakten mij erg droevig,en wou ik zeker niet op het prikbord zetten,maar nu het toch gedaan is met deze,hoop ik dat ik het nooit meer hoef te zien..

    groetjes van drekes.

  • drekes

    Deze ezel wekte mij rond 7h30 met zijn enorm luid en echoïng(door de omringende bergen) gebalk:

    even een close-up:

    Tussen Lefkos en Finiki:

    niet ver van de luchthaven:

    Oeps,heb er al vier,dus moet ik stoppen…>:D<

  • W.

    Wat een gemekker !

  • drekes

    mèèèèèèèèèèh