Fun!

• Byrd

Ik ben geen fijnproever of smulpaap. Het gaat bij mij om alles er omheen. Markten, het klaarmaken, de service, inrichting, andere gasten enz. bedoel ik Goed eten wordt gewaardeerd, maar is niet leidend in wat ik doe. Goede wijn wel en Italiaans eerder dan Grieks. Voor een klasse ouzo onderteund met een smakelijke Griekse salade, vooral de tomaten en feta zijn bepalend, wil ik ook nog wel een omweg maken.

Ik heb je mail ook aan ML voorgelezen. We hebben er om gelachen. Ik moest wel zeggen dat zij een chef is en niet een kok.

• eMeM

Ik heb foto's voor je van Lefkos vanaf mijn balkonnetje van 2 jaar geleden

• Byrd

Verbaast me niet. Je schreef al eens dat volle tafels en glazen, interessante mensen en het moment van de dag leidend voor je zijn.

• InVo

Het contact met de mensen (ter plaatse) geeft mij een groter Griekenlandgevoel dan wat ook!

Daar kan geen foto tegenop. De foto is voor de herinnering. Het bewijs dat je er bent geweest.

Een foto maken omdat de gros daar toevallig ook net een foto maakt: ik wacht wel tot ze weg zijn of ga ergens anders staan. Dan heb ik hen niet op de foto. :)

Vorige maand was ik samen met mijn leidinggevende een paar dagen voor mijn werk in Mechelen. In één middag hadden we het centrum wel gezien. Mijn leidinggevende, fervent hobbyfotograaf, heb ik de foto's laten maken. Betere kwaliteit, ik sta zelf ook nog eens op de foto en het is waanzin om beiden foto's van de Romboutstoren te maken.

• InVo

Haha….

Maar een ouzo is hoogstens een aperitief.

Dat gaat niet met een (Griekse) salade.

groeten aan ML ;)

• eMeM

Bij mij wel.

Bestellen bij het eten altijd een flesje ouzo (moet wel plomari zijn)

Want we zijn inmiddels kenners.

Ooit ga ik nog eens naar Lesbos terug om daar de grote ouzotest te doen.

Alle merken proeven.

• Byrd

Een aperatief? Puur en zonder water moet het zijn. Voor, tijdens en na de Griekse salade - eigenlijk een starter maar voor mij vaak genoeg - is perfect. Je moet ergens een bodem hebben voor het goddelijk vocht.

• Byrd

Voor minder doe ik het ook niet.

• InVo

Eigenlijk is de ouzo van Varvagianni (blauwe etiket. Met het groene etiket is wat scherper van smaak) nóg lekkerder dan de die van Plomariou

Deze moet je even zoeken, want niet overal zo makkelijk verkrijgbaar als de Plomariou.

• eMeM

Minder dan een flesje of een minder merk