Beiden
Dat had ik ook. Jaren lang dronk ik er bij wijze van spreken vaten van. En ineens was er een omslag.
Rondtrekkend op het vaste land kwamen we in een dorp terecht. Met 1 eettentje met een terras met tafels waar ook de bevolking eet en een pita giros zaak waar je ook wel kan zitten maar iedereen haalde daar af en ging naar huis (denk ik)
Zaak 1 dus 1e avond gegeten met wijn. De keuze was uit rood of wit. Nou wij wit bestellen. Een “soort” retsina dus (met hars smaak) . Na een half glas vroeg reisgenoot of ik nog wat wijn wilde. Nou niet dus. Ik zei drink jij die geitenzeik maar op.
Ben binnen om Ouzo gaan vragen en dat smaakte veel beter. Weet geen merk kan ook iets illegaal geweest zijn. En sedert die dag ben ik overgestapt op ouzo.
Want we kwamen op deze reis alleen maar op niet toeristische lokaties. En ik had ruim mijn bekomst van wijn/geitenzeik. Daarna nog 1 x retina geproefd uit een flesje maar voor mij geen retina meer.
2 e avond flesje ouzo in de buurtsuper gekocht en pitagiros gaan halen en op logeeradres in de tuin opgegeten en gedronken. Wel gezellig in het kafenion gezeten voor het afhalen van het eten. Ouzo met meze. Maar eigenlijk mochten we geen ouzo drinken voor zonsondergang. Het te heet daarvoor maar omdat we erbij aten was het niet zo heel slecht.
Overigens drinken ze in noord Griekenland meer tsiporo, ook bij het eten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?