Wifi

• InVo

Voor eigen gebruik, Paul.

Momenteel voer ik een inwendige discussie met mijzelf over mijn mobiele telefoonabonnement. (zie fb.)

Ik mag verlengen/vernieuwen en sta dus voor de keuze: wederom sim-only (bellen/sms/mms) voor 10 euro per maand of ook een andere telefoon (met internet) voor minstens 25 euro per maand.

Mijn huidige telefoon is niets mis mee. Althans, dat was tot gisterenavond. Ineens ben ik elke keer mijn mp3-beltoon en mijn achtergrondfoto kwijt.

Toegang tot internet heb ik onbeperkt thuis en op het werk. Onderweg toegang tot internet is erg onhandig, want autorijden of fietsen en tegelijkertijd internetten dat gaat niet.

Inderdaad interessante discussie, Herb

• herbert

Dit is toch een prikbord over Karpathos ?;)

• drekes

Hi Herbie,

hier dan een (vreemd) vraagje over de technische vooruitgang van Karpathos.

In december heb ik een studio geboekt in Lefkos.Een paar maanden later,op één of andere site ontdekte ik dat de spanning er 110 volt was!!!

Ik bevroeg mij bij de eigenaar,en die bevestigde mij dat in griekenland de spanning 110 volt is…………………..???????????????(dat zou nu echt iets zijn uit vervlogen tijden…)

Ik heb ondertussen al een 110/220-adapter gekocht,voor het geval dat…maar kan dit moeilijk geloven.

Heeft deze uitbater misschien een eigen ‘power-supply’ ? Niets verwondert mij nog in griekenland,maar soms… :S

groetjes van drekes.

• herbert

Hoi Drekes, het voltage in Griekenland is gewoon 220/230 net als bij ons. Ik was 3 jaar geleden in Noord Amerika en daar is het 110 volt, daar heb je een speciale adapter voor. Misschien heeft die man uit Lefkos een aggregaat of zo, ik zou het anders ook niet weten.

• drekes

Ik heb dan ook een USA-adapter gekocht,en een bijhorende europese adapterstekker.(Noord- Amerika is nog één van de weinige aardse landen die nog werken op110v./60Hz.)

Ik zal wel zien wat het wordt,maar zolang ik mijn tandenborstel,GSM,camera en viideocam en radio kan opladen ben ik gelukkig…

• jjohn

En je laptop natuurlijk.:D

• drekes

de laptop krijgt ook 2 weken vakantie ,John,net zoals de TV.

• herbert

Laptops zijn met ingang van 1 april 2011 voor toeristen verboden op Karpathos.

• W.

Het zou misschien een idee zijn om een prikpagina over wifi ,laptops ed. te openen zodat het hiet weer eens over Karpathos gaat.8-)

• InVo

wifi op Karpathos.

GSM masten op Karpathos.

Karpathos is een prachtig Grieks eiland anno 2011, niet anno 1911.

@Herbert: sinds wanneer blijf jij on topic op dit prikbord?