Karpathos Village Pigadia

• poppedop

Hoi Marilou,

Karpathos Village is een leuke keus hoor!

Wel ietwat verouderd hier en daar maar een leuke vakantie hangt niet af van het feit of de verf afgebladderd is,toch?

De appartementen zijn best ruim opgezet,slaapkamer is vrij ruim mèt voldoende kastruimte!! Badkamer is vrij klein,evenals het keukentje( met koelkast en 2 electrische kookplaten)

In de woonkamer staan nog 2 bedden,waar je hier wel even rekening mee moet houden is dat er voor de balkondeuren wèl (verduisterings)gordijnen hangen maar voor het keuken- en zij raampje

alleen vitrage! Dus even extra handoekjes o.i.d mee om voor de ramen te hangen,anders zijn de kinderen zo vroeg wakker;)

De afmetingen van de balkons/terrassen verschillen nogal. Er zijn ook appartementen die aan de doorgaande weg liggen(waar wij trouwens totaal geen last van hebben,het is nou niet bepaald de A1) en als ik

me het goed herinner zijn die iets kleiner qua afmetingen.

Fijne vakantie!!

• Ouzofan

Marilou,

Ik denk dat je vast een hele fijne vakantie zult hebben op Karpathos. Maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je geweest bent want je beeld van KV is nu opeens wel erg positief.

Ik hoop dat je het juiste appartement krijgt die aan al je wensen voldoet.

Succes.

• jjohn

Ik weet dat diverse vrienden van mij altijd graag op de bovenverdieping zaten in het gebouw bij het zwembad.

Je hebt dan wat meer privacy als beneden en je zat er lekker rustig en zonnig. De balkons zitten aan de kant van het binnenplein.

Destijds was het wel zo dat repeaters voor gingen. Sinds 2 jaar zitten alle vrienden elders en is er het één en ander verandert bij K.V..

Wellicht dat je nu wel zo'n bovenappartement kunt hebben als je voor het eerst gaat.

De studio's aan de straatkant zijn zonder verdieping.

Groet,

John ;)

Appartementen op de kop van het complex welke haaks op het zwembad staan:

Op de volgende 3 foto's zie je rechts de gebouwen welke met de rug naar het zwembad staan en de balkons aan de pleinzijde, links de lage studio's met terras aan de straatkant. Achterin de binnenbar, parkeerplaats en uitgang naar het strand:

Lage studio's aan straatkant:

Video vanaf de lage studio aan straatzijde (klik hieronder):

http://www.zoover.nl/griekenland/karpathos/pigadia-karpathos-stad/karpathos-village/appartement/videos?videoId=550412

• marilou

Dank je John, voor het sturen van de foto's met uitleg, helemaal top.

groeten,

Marilou

• Sjaak

Goedemorgen,

Wij zijn inmiddels 4 jaar achtereen naar KV geweest een maal een week eenmaal tien dagen en tweemaal twee weken .

Buiten het hoogseizoen om onze dochter gaat niet meer mee.

Het is ons uitstekend bevallen , er zijn beperkingen en je kunt het onder achterstallig onderhoud verstaan.

Waar het gaat volgens ons om de sfeer die er heerst op het complex , je hebt het gevoel dat je er welkom bent , bij het zwembad kun je gezellig op je zelf zitten of in contact komen met andere voor een praatje, in de avond uren vindt er een ongedwongen samen komst plaats op het binnen plein waar de mensen met elkaar kletsen en een drankje vanuit de appartemenetn drinken. Als je dat niet wil trek je je terug in je appartement of op je balkon.

Wij komen al meer dan 25 jaar in Griekenland, en achterstallig onderhoud heb je overal, de normen zijn over het algemeen anders dan wij gewend zijn als je thuis bent, dat is volgens ons vakantie en enige aanpassing heeft ook wel iets.

Wil je geen achterstallig onderhoud dan zoek je een complex wat recentelijk is gebouwd , maar daar ontbreekt over het algemeen de sfeer die er wel is bij een complex als KV

De gemaakte keuze is volkome juist volgens mij als je van het bovenstaande houd.

veel plezier Groet Sjaak

• marilou

Hoi Sjaak, we krijgen er ook steeds meer zin in, het is leuk dat er zoveel mensen reageren met hun ervaringen. Ik heb daardoor ook steeds weer nieuwe vragen, hopenlijk verveelt het niet en reageren julllie nog even, ik vind dat echt top. Weet jij, of iemand anders, hoe die appartementen aan de straatkant zijn? Het lijkt me zo heerlijk om over de zee uit te kunnen kijken. We houden op zich wel van de gezelligheid, maar zijn ook wel op onze privacy en rust gesteld. Weet je bijvoorbeeld of de buitenste appartementen ook aan de kant van het pleintje een terras/balkon hebben of alleen aan de straatkant? Lopen daar ook 's avonds laat veel mensen of vooral rijdend verkeer?. Kun je misschien beter boven zitten voor de ruimte/privacy? Zijn de terasjes/balkons net zo lekker ruim als bij de appartementen aan de binnenkant, en heb je mooi uitzicht boven/beneden?

groetjes,

Marilou

• jjohn

Die studio's hebben hun terrasje aan de straatkant en de ingang aan de pleinkant. Sommige bovenappartementen hebben ook zeezicht.

Groet,

John ;)

• Sjaak

Marilou,

Zoals Johnn meld klopt helemaal. Aan de overkant van de weg heb je wandelende mensen die van de appartementen en hotels afkomen die langs deze doorgaande weg liggen , en uiteraard is er verkeer over deze weg.

Als je van Privacy houd zou ik een poging wagen voor een appartement op de tweede verdieping , deze hebben deels zee zicht.

Het voordeel van een appartement langs de weg is als je op jezelf wilt zijn ga je aan de voorkant zitten op je terras en anders zoek je aansluiting op het binnen plein , en zeker als er kinderen zijn gaat dat erg makkelijk.

• herbert

Aan de straatkant heb je behoorlijke last van de weg vind ik.

@ Sjaak, wanneer ben jij voor het laatst bij KV geweest ? Die “sfeer ” waar jij het over hebt die is er allang niet meer. Vraag maar aan John , die weet dat ook wel en waardoor dat komt.

• annamarie

@Herbie,

En wanneer was jij dan voor het laatste op KV?