Karpathos Village Pigadia

• marilou

Hai allemaal,

Dank voor de reacties. Vind het toch wel lastig. Het gaat mij vooral om de veiligheid. Het hoeft echt niet strak in de lak te zijn maar wel dat je kinderen lekker in het zwembad kunnen jumpen zonder dat er vervelende dingen gebeuren. We hebben het nu in optie, omdat er qua beschikbaarheid ook niet heel veel mogelijkheden meer zijn. Ik bedoel daarmee ook de stoelen in het vliegtuig in de zomervakantie. Is het op Karpathos mogelijk om ter plaatse een appartement te huren? Dus alleen ticket kopen. Kun je makkelijk wat vinden? Heeft iemand een aanrader, rekening houdend met kinderen van 10 en 11 jaar. Is dat goedkoper of duurder? groeten Marilou

• Ouzofan

Als we uit het zwembad kwamen waren we behoorlijk blauw van de verf die los liet. Wat het lawaai van die weg betreft is dat voor iedereen weer anders qua beleving. Als ik aan Griekenland denk en een mooi rustig eiland met zon en zee dan hoort daar geen lawaaierige weg bij.

Wij hadden wel een van de appartementen die het dichts bij de weg lagen. Qua gezelligheid bij het zwembad en de bar vonden wij het ook niet top maar misschien is dat in de zomervakantie wel anders.

Ik wil KV niet helemaal afkraken hoor maar zolang je nog kunt kiezen zou ik dit prikbord maar eens naar een goed alternatief vragen.

Succes.

• marilou

Hi bedankt voor de moeite die je neemt om ons te informeren. Ja wat is een goed alternatief? Wie heeft tip voor leuke accomodatie voor gezin? Pigadia is geen must, we zijn nog nooit op Karpathos geweest, er zijn vast meer leuke plekken. Beschikbaarheid is belangrijkste en moet niet heel chique zijn, gewoon leuk plekje waar je ook lekker bij het huisje kunt zitten als je wilt. Vertrekken 27/7 dus in de drukke zomervakantieperiode. Als iemand iets positiefs kan vertellen over Karpathos Village willen we het natuurlijk ook graag horen. Niettemin, zowieso bedankt voor de reacties.

groeten,

Marilou

• Joke

Hallo Marilou,

Astron appartementen is een leuke locatie met kinderen. Mooi zwembad, goede appartementen en goed onderhouden. Het ligt alleen wat verder lopen vanaf de stad (ruim een half uur). Je kunt natuurlijk altijd een taxi nemen. Bij Romantica (aan de weg naar Pigadia - 20 minuten lopen naar het stadje) en Journeys End (ligt naast Astron) volgens mij leuke appartementen voor gezinnen. Deze accomodaties zijn bij Sudtours in de verkoop.

Succes!

Groet,

Joke

• anna

Wij gaan al een aantal jaren naar Karpathos Village, ook dit jaar weer in augustus met onze kinderen van 11 en 6 jaar. Wij vermaken ons altijd prima hier op het complex en op de standen. Het is inderdaad zo dat het complex enig achterstallig onderhoud heeft. Maar wat wij begrepen hebben zal er dit jaar echt wat aan gebeuren! Het zwembad geeft al jaren blauw af, wordt wel iets minder gelukkig, maar dat komt omdat er ooit verkeerde verf is gebruikt. Afgelopen zomer was de poolbar overdag altijd open, 's avonds helaas niet altijd, maar we hebben hele gezellige avonden gehad met zijn allen op het pleintje, misschien was het nog wel gezelliger dan bij de bar!

Wat betreft de appartementen, ook hier is het nodig dat er wat aan gebeurt. De bedden zijn misschien hard, heb er zelf geen last van. Er is wel airco, dus dat scheelt.

Maria, van de bar, doet erg haar best het iedereen naar de zin te maken.

Het complex is lekker overzichtelijk. Aan de overkant van de weg is het strand. Onze zoon voetbalde afgelopen jaar op het veldje van hotel Konstantinos en onze dochter was daar ook wel eens in de speeltuin te vinden. Lang het complex loopt inder daad een drukke weg (het is de doorgaande weg naar het noorden) maar ook daar hebben wij weinig last meer van, en helemaal nu er airco is en je 's avonds als het warm is de deuren niet meer open hoeft te laten.

Kijk, als het onderhoud echt erg slecht zou zijn (en dan bedoel ik niet dat de verf afbladert oid) dan zouden wij ook niet terug komen. Maar het is en blijft een heerlijk complex en de meeste tijd breng je toch buiten de deur door. Wij hebben altijd voor de hele periode een auto en gaan ook regelmatig naar diverse strandjes. Mocht je vragen hebben dan mail je me maar.

Groetjes Anna

• jjohn

Tijdens het schrijven van dit bericht kwam gelukkig het bericht van Anna. Ik denk dat je daar veel aan hebt. Mocht je toch twijfelen dan Joke heeft gelijk als je iets anders zou willen. Ik zou inderdaad Astron proberen. Het ligt rustiger en heeft een mooi zwembad. Het is een mooi complex en heeft wat meer mogelijkheden voor je kinderen zoals een paar grote tv's, lounchehoek en internethoek bij de grote bar. 's avonds aan de bar is het gezellig en je kunt er ook wat te eten bestellen. Ze hebben regelmatig een BBQ. Het ligt maar een paar honderd meter van Karpathos Village en het strand.

http://www.astronhotel.gr/home.htm

Groet,

John ;)

• herb

Anna @ , Maria is er volgens mij niet meer !

• herb

Ik ben het eens met Joke, Romantica en Astron zijn prima opties. Ik ben bij allebei geweest. Bij Astron heb je geen last van het lawaai van de weg. ( wat trouwens wel meevalt ). Karpathos Village, waar ik 1x ben geweest vind ik wat tegenvallen tegenwoordig.

• anna

'tis maar net welke Maria je bedoeld.

• marilou

Hai Anna,

Wat leuk dat je dit positieve bericht hebt gestuurd! We hebben nl besloten om toch te gaan. Wij houden er wel van als het niet al te nieuw, net en strak is en de appartementen zo verspreid liggen dat je ook wat privacy hebt, en toch een gemoedelijk sfeertje. Zo ziet het er uit. Dat mis ik een beetje bij de andere appartementen, dus we gaan het wel doen. Hopenlijk nemen we de juiste beslissing, maar jou mailtje heeft de negatieve ervaringen van anderen wat gerelativeerd. Overigens vind ik het ook prettig om de andere kant te horen, en waardeer die reacties ook, want daar kun je dan rekening mee houden en bijvoorbeeld een aantal preferenties toevoegen. En iedereen heeft zijn eigen prioriteiten. Ik zal na afloop onze bevindingen even doorgeven op deze plek.

Ik wilde je nog vragen of je, omdat jullie er al zo veel zijn geweest, nog een bepaald appartement kunt aanbevelen, die bijvoorbeeld wat van die weg af ligt en een lekker terrasje bij het huis heeft waar je ‘s avonds kan zitten en ’s ochtends ontbijten. Of die qua indeling/ruimte/bedden/douche fijn is. Je ervaringen/tips zijn hardstikke welkom!

Ik kan je alleen via deze site mailen, hopenlijk kijk je af en toe. Hartelijke groet,

Marilou