Qad huren

• Ton

Ik was op Zante gewoon om zodra er ruimte was wat ik kon overzien ,even het handje van ga maar of met vrachtvervoer ff aan de kant.

Dat heeft al heel wat toetertjes opgelevert,wij willen ook niet racen wij komen om het eiland beter te leren kennen,vandaar de vraag naar een Qad die 40-50 km gaat max.

• InVo

Je kan met een auto ook niet harder dan 40-50 km per uur op Karpathos.

Uitzondering is het (nieuwe) stukje weg ongeveer 2 km vanaf vliegveld richting Arkassa. Daar haal je net 80 (voor een paar honderd meter.)

In eerste versnelling berg op is geen uitzondering.

Uiteraard moet je zelf de beslissing nemen. :)

• jjohn

Ton,

In al die jaren waarin wij quad rijden nog nooit problemen gehad.

Niet met Grieken, niet met het verkeer, niet met de bergen. Integendeel, alleen maar heel veel plezier.

Alleen in Pigadia staan al minimaal zo'n 60 stuks te wachten op huurders.

Zuiniger dan een auto, makkelijker te parkeren en veel wegen zijn voor een auto niet begaanbaar.

Veiliger als een scooter, vooral in de bochten en op gravelwegen.

Ik zeg doen!:D

Overigens zijn er steeds meer (nieuwe) wegen waar het gas open zou kunnen maar dat doe je niet.

Zelfs de meeste eilanders rijden daar rustig en geduldig in tegenstelling tot op veel andere Griekse plaatsen.

Veel plezier!

Groet,

John;)

• herbert

Er zijn (jonge) eilanders die het niet zo nauw nemen met de snelheid John, b.v. de weg naar het noorden langs Karpathos Village, daar wordt vooral s 'nachts gereden als een gek. Levensgevaarlijk. Ze willen daar op het enige rechte stuk kennelijk even plankgas geven.

• jjohn

Klopt. Da's een bekent punt waar ze sprints houden. Er staan video's van op YouTube.

• InVo

op het stuk rechte weg richting vliegveld kan je ook flink gas geven (weet ik uit ervaring B) )

er ligt alleen ergens een ‘drempel’ in de weg. (da's dan weer ‘jammer’ 8-) )

• BYRD

Zometeen zeg je nog dat je heel duurzaam en milieubewust bezig bent en dat je een kast vol fanmail uit Griekenland hebt. Ik zeg 60 van die lawaaimonsters voor een eilandje met veel natuur als Karpathos is meer dan genoeg. Ik zeg als je houdt van Karpathos: niet doen.

• Giel

Hallo John,wat kost zo,n quad per dag? Welk rijbewijs heb je er voor nodig en is een helm verplicht ? Kun je ermee offroad?

• jjohn

Ach, ik ben door ervaring nu eenmaal enthousiast gemaakt.:D

En ik vind dat er hier een ietsje pietsje overdreven gedaan wordt.

Laat die Ton toch lekker genieten van Karpathos op een quadje.

Groet,

John ;)

• Ton

Blijkbaar is er iets los gemaakt bij sommigen,ik heb toch de neiging om voor de positieve (dus jjohn )ervaring te gaan,bedankt dat jullie meedachten wij gaan er ons voordeel mee doen.

Met Vriendelijke Groet Ton.