Amoopi

  • Bruno

    Ik heb deze vraag ook al op Karpathos.nl gesteld maar wellicht dat ik hier ook nog enkele reacties krijg : Is Amoopi een leuke plek om (3 weken in juni-juli) te verblijven ? Ik las dat de stranden er nogal druk zijn. Zijn er ook rustige stranden in die omgeving ?

  • herbert

    Amoopi is leuk voor een dagje strand maar ik zou er nooit 3 weken willen zitten. Er is weinig te doen behalve een paar restaurantjes en toeristenwinkeltjes. De rotsstrandjes aan de rechterkant zijn erg mooi om te zwemmen en te snorkelen maar je moet er vroeg bij zijn want het ligt zo vol. Het zandstrand ligt barstensvol Duitsers en Italianen in het hoogseizoen.

    Als je naar Pigadia wilt dan heb je een autootje of scooter nodig. De bus komt er maar twee keer.

  • InVo

    De reacties zullen van dezelfde mensen zijn.

    3 weken in Amoopi is veel te lang.

    Een dagje is nog uit te houden.

    Voor rustig strand moet je niet in Amoopi zijn. Daar lig je zij aan zij.

    Over het hele eiland vind je rustige strandjes. Al dan niet met kiezels.

  • jjohn

    Toch zijn er blijkbaar heel veel mensen die het er leuk vinden want de stranden zijn altijd gezellig druk bezet.

    Ik heb er dit jaar voor het eerst een dagje op het strand doorgebracht en verbaasde me over het fantastische uitzicht, de relaxte sfeer en het heerlijke eten in de taverne.

    Maar het zal een kwestie van smaak zijn. Als je iemand bent die een strand alleen voor jezelf wilt zit je er fout.

    Het is er overigens niet drukker dan op Ahata, Kyra Panagia en Apella. Daar is het tegenwoordig ook gezellig druk. (Druk maar relaxed.)

    Groet,

    John;)

  • InVo

    Ik weet nog een strandje nabij het Afiartis….

    Lagen we (twee jaar geleden alweer) helemaal in ons uppie.

  • Bruno

    Een van de eerste dingen die ik lees op Karpathos.nl is

    Karpathos is vooral aantrekkelijk voor de rustzoeker. Hier geen massatoerisme

    Maar als je info vraagt krijg je al direct dit soort reacties. Wat is nou de objectieve waarheid ?;)

  • jjohn

    De mening dat Amoopi drukke stranden zou hebben komt van de repeaters en is best logisch.

    Als je de rust bent gewend van de meeste stranden dan is Amoopi drukker te noemen.

    Logisch als je bedenkt dat dit één van de weinige plaatsen is met meerdere hotels in de buurt van die stranden.

    Er zijn diverse stranden in Amoopi welke goed bezocht worden. Ondanks dat soms bijna alle bedjes bezet zijn heb je nooit het idee van drukte omdat de mensen erg rustig zijn. Je waant je echt niet op Zandvoort of Scheveningen waar het in de verste verte niet op lijkt.

    Als je wel eens op de stranden van Samos of Lesbos geweest bent dan is dat te vergelijken met Amoopi. Kreta, Corfu en Koss absoluut niet!

    Ik hoop dat je zo een goede indruk hebt.

    Overigens zit je vanaf Amoopi binnen 30 minuten op de mooiste “prive” strandjes.

    Groet,

    John ;)

  • Ouzofan

    De woorden “druk” en “rustig” kun je op veel manieren uitleggen. Op diverse prikborden las ik vaak discussie over drukke stranden of plaatsen.

    Vergeleken met Rhodos of Kreta is Karpathos niet druk maar ik ken mensen die als ze 3 strandbedjes naast elkaar zien staan dat druk vinden.

  • Bruno

    Dankjewelvoor deze relativering jjohn.Het appartement in Amoopi dat onze aandacht trok zegt zeer rustig gelegen te zijn. Daar we een auto gaan huren zijn we dus zo in de stad of op een ander strand..Zou Amoopi dan toch geschikt zijn voor een vakantie van 3 weken ?

  • Herbert

    Dat komt omdat jij altijd buiten het seizoen gaat John. ( ik ook trouwens ) In het hoogseizoen is het een chaos op het strand bij Amoopi. Mij niet gezien !