Is er in Amoopi ook een Kurhaus ? Trouwens, ik vraag me altijd af wat al die mensen zo geweldig vinden aan die stinkende groen-bruine noordzee.
Er staat in Amoopi een bar dat uitkijkt over de zee. Met een beetje fantasie kun je dit als het Kurhaus zien.
Stinkend?
Dat is (gezonde) zeelucht.
De Noordzee met zijn bruin/groene water is gezonder dan een helder blauwe zee. Hoe helderder het water, hoe minder plankton er in zit, en dus hoe minder vissen e.d.
Het is een biologisch feit dat leven in zee zonlicht nodig heeft. Hoe helderder het water, hoe meer zonlicht, des te meer gezond leven.
Een ondoorzichtige zee wordt meestal veroorzaakt door de mens in de vorm van baggerslib etc. welke met de stromingen meegevoerd wordt.
In een donkere zee zit minder leven omdat de voedselketen er doorbroken is.
Natuurlijk is helder water in Griekenland niet overal een garantie voor gezond water omdat er nog vaak rioleringen op uitkomen.
Het zelfreinigende vermogen van de zee is echter dusdanig dat men hier vaak alleen plaatselijk last van heeft afhankelijk van wat er geloosd wordt.
Je mag dus aannemen dat de zee bij Amoopi geweldig gezond is en vol leven zit. Ga er maar eens snorkelen.
Wel is de zee rond Griekenland armer aan vis aan het worden door overbevissing.
Groet,
John .
Als Scheveninger met uitzicht op zee zal ik je nog wat leren Hagenees. Dit jaar lag het strand zo'n 10-15 keer helemaal vol Het gaat dan om super zomerse dagen met de hele dag zon en temperaturen van boven de 25 Celcius. Daarnaast zijn er nog vele mooie zomerse dagen met temperaturen van boven de 20 graden. Op jaarbassis zijn dat dik over de 100 dagen. Het is dan erg lekker op het strand en minder druk als ik vaak op Amoopi heb gezien. Niet iedereen komt dan. Houden zo. Verder wil ik er niet te diep op ingaan want mijn opmerking is ter relativering beoeld. Voor meer infohttp://www.toekomstscheveningenbad.nl/bezoekersonderzoek/index.html
Scheveningen wordt permenant gemonitord en is een van de schoonste badplaatsen aan de West Europese kust. Amoopi wordt bij mijn weten niet gemonitord. Daar moet je maar hopen dat de stromen goed staan. Even verderop komt de riolering op zee uit. Even het binnenland in kun je een stinkende dump vinden. Ik zou zeggen ieder zijn smaak.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?