Amoopi

• jjohn

Amoopi ligt eigenlijk net zo centraal als Pigadia. Het voordeel van Amoopi is dat het er 's avonds rustiger is doordat er geen doorgaand verkeer is zoals Pigadia.

Zowel vanuit Amoopi als Pigadia zit je binnen 30-45 minuten op de mooiste stranden en in de mooiste dorpen. Eigenlijk komen bij Amoopi de wegen naar het vliegveld, Pigadia en Menetes, Arkassa etc. samen.

De stille strandjes bij het vliegveld liggen op 25 minuten rijden. De mooie baaien van Kyra Panagia en Ahata, waar ook tavernes zijn, liggen op 35 minuten van Amoopi. Arkassa ligt op zo'n 30 minuten.

Als je in Pigadia wilt gaan eten of winkelen dan is dat een ritje van 15 minuten. De auto kun je bv parkeren op de parkeerplaats bij de taxistandplaats vanwaar je zo nar de haven wandelt.

De meeste mensen in Pigadia doen er langer over om naar de haven te lopen omdat de meeste hotels aan de rand van Pigadia liggen.

Groet,

John ;)

Hier wat foto's voor het gemak.

• InVo

Het eiland is een kwartslag gedraaid!

wat een raar gezicht. 8-)

• Bruno

Dankje John.(tu)

• Herbert

John, zeg eens eerlijk, zou jij 3 weken in Amoopi willen zitten ??

• jjohn

Dat was niet de vraag, maar ik zou er geen moeite mee hebben. Liever Amoopi dan aan b.v. de drukke doorgaande weg in Pigadia.

Amoopi lijkt op heel veel andere plaatsen in Griekenland en is zeker niet lelijk te noemen met die indrukwekkende kust en dat fotogenieke kerkje.

Ik neem aan dat die honderden mensen per jaar welke er heen gaan er net zoveel plezier hebben als jij in Romantica.

Zoals gezegd hebben wij er een hele prettige dag doorgebracht o.a. op het 2e strandje en in de tavernes. Het strand lag toen overigens vol en toch was het er rustig.

Ik zou zeggen, probeer het volgend jaar zelf een keer.

Groet,

John ;)

• Herbert

Ja, een dagje is leuk maar zeker geen 3 weken voor mij. Maar ieder z'n smaak nietwaar ?

• Byrd

Scheveningen is inderdaad totaal anders. Te weten een oase van rust met een strand 20x zo breed en 100x zo lang als dat van Amoopi. Alleen op een handvol superzomerse dagen in juli en augustus wordt wel eens de gemiddelde body dichtheid per m² van Amoopi gehaald. Dit ter info.

• InVo

En als je de ‘goede’ kant op loopt, heb je zelfs op die handvol superzomerse dagen daar nog geen last van!

• herbert

Als rasechte Hagenees kan ik je vertellen dat dit onzin is, op warme zomerse dagen, die we helaas niet zo vaak hebben , ligt het strand hier tjok en tjokvol. 1 m2 per persoon ongeveer, net genoeg voor een handdoekje.;)

• InVo

Je bent het toch wel met mij eens, dat het overgrote deel van de strandgasten zich vóór het Kurhaus installeren?

(en daar ga ik dus niet zitten.)

verder is er een significant verschil tussen een zaterdag en een zondag. Op zondag is het pas echt erg. Zaterdagen vallen over het algemeen nog mee.