sudtours in 2011 niet meer in blue bay karpathos

• Byrd

Blue Bay bij Sudtours voor het seizoen 2010 nog omschreven als een leuk 3 sterrenhotel met een vriendelijke service gaat het helemaal maken in 2011. Tenminste als je de prijzen ziet die gevraagd worden door Arke voor 2011. In mei 2011 kost een twee persoonskamer nog even boven de 1000 euro pp voor 3 weken , in juni is de trend rond de 1100 euro, in juli gaat het hotel helemaal los van 1100 euro naar 1400 euro om in augustus wat gas terug te nemen tot 1200 euro en de cooling down is dan in september voor een bedrag van 1100 euro. Eigenlijk krijgen Francien en Wil Blue Bay voor een bodemprijs van 2200 euro voor 3 weken want mei en juni zijn de goedkope periode.

Mijn ervaring is dat in mei-jun veel leeg staat. Ik moet daarbij een slag om de arm houden voor de vrije dagen in die periode. Zelf het initiatief nemen en je niet laten uitnemen door de topuroperators is dan een optie om te overwegen. In het ergste geval kan er een dubbelboeking ontstaan. Dat betekent dan meestal gewoon naar een andere kamer in het hotel verhuizen.

• jjohn

Ik denk dat er een fout op de Arke site heeft gestaan.

Inmiddels kost 3 weken met vertrek 1/2 juni vanaf 1003,- euro.

Groet,

John ;)

• Dido

Te leuk om niet te melden…………….

Goede kamer, sea-view, hoogseizoen, Diafani, 25 euro p.n, incl. ontbijt (met bediening !)

• Byrd

Ja mooi. En nog beter is dat daar de touroperators niets te zeggen hebben.

• jjohn

Bedenk wel, zonder touroperators zouden er heel veel hotels verdwijnen en kunnen veel mensen niet meer op vakantie!

Zonder touroperators worden namelijk de vliegreizen onbetaalbaar. Vlieg maar eens buiten het seizoen naar Karpathos.

Dus ook degene die rechtstreeks boeken profiteren van de aanwezigheid van touroperators!

Groet,

John ;)

• Byrd

De prijsopdrijvingen van hotelprijzen wijzen juist op het tegendeel. De touroperators maken het steeds moeilijker voor veel mensen om naar Karpathos te reizen. Drie weken in een 3 sterrenhottelletje souperen het hele vakantiegeld van het gezin van Jan Modaal op. Als iets interessant is vinden mensen zelf hun weg en daar hebben ze geen touroprator voor nodig. Het internet maakt die business eigenlijk steeds meer overbodig voor het grote publiek. Het kan zeker goedkoper al wil de touroperator je anders laten geloven.

• jjohn

En de vliegreis dan? 1300,- Voor een enkele reis buiten de charters om is een normale prijs. Da's 5 a 6 keer zo duur als wat je betaald als de touroperators actief zijn. Geen touroperators, geen charters!

Een andere rekensom. Ik betaal in september 725,- voor 14 dagen Karpathos in een vier sterren accommodatie.

Stel ik huur rechtstreeks voor bv 35,- per dag, wat een redelijk goedkope prijs is, en de reis kost 500,- v.v., wat ook niet echt duur is, dan ben ik nog altijd 265,- p.p. duurder als bij de touroperator.

• byrd

Ik zou zeggen kijk eens op wat websites met vliegreiezen. Je ziet dan dat charters niet nodig zijn voor goedkoop vliegen. Verder is die 725 natuurlijk pp. Ik vind dat niet goedkoop. Blue Bay, een 3 sterrenhotlletje met architectuur van niks, kost nog meer. Voor dat bedrag kun je in heel Europa en VS hele leuke hotelletjes op heel leuke plekken huren. Griekenland is dan helameaal niet goedkoop. Het kan daar goedkoper. Touroperators drijven prijzen op.

• jjohn

De goedkope vliegreizen naar Karpathos zijn de charters en worden mogelijk gemaakt door de touroperators, de lijnvluchten zijn ineens zo'n 1300,- en hoger met vaak meerdere tussenstops. (vlgs Vliegtickets 2250,– v.v. per persoon met 2 tussenstops!)

Op de site van Blue Bay staan ook prijzen voor de kamers. Kamers zijn ongeveer 50,- voor twee personen.

Dat betekend dat rechtstreeks boeken, inclusief een charter, ongeveer hetzelfde kost als via de touroperator uitgaande van twee weken. Je moet dan alleen alles zelf regelen en zelf het vervoer van de luchthaven naar het hotel v.v. regelen en betalen.

Ik zie hier nog steeds niet het voordeel van rechtstreeks boeken.

• Byrd

Je zou het eens moeten proberen. Ik heb nog nooit de prijzen betaald die op de deur van het hotel of op de site staan vermeld. Althans in Griekenland. Die lijnvluchten die je noemt zijn natuurlijk veel te duur. Die markt mag wel eens open worden gebroken. Verder is de prijsverdubbeling bij Blue Bay is een goed voorbeeld van het prijsopdrijvend effect van touroperators.