sudtours in 2011 niet meer in blue bay karpathos

• wil potters

Beste BLUE BAY Gangers

Vandaag 11 10 2010 heb ik van mijn reisburo gehoord dat SUDTOURS BLUE BAY in 2011 niet meer in hun progamma hebben

ARKE heeft BLUE BAY voor 2011 nieuw in hun progamma maar met een heel heel heel andere prijskaartje

Voorbeeld

In 2010 van half Mei en de eerste week van Juni zij wij in BLUE BAY via sudtours voor 1100 euro geweest

Als wij 2011 van half Mei en de eerste week dus ook 3 weken met ARKE zouden gaan dan betaal je daar voor schrik niet 2200 euro (zie site arke)

Vakantie groetjes

Francien en Wil Potters

• Byrd

Dat is een heel pittige prijs. Zo pittig dat ik me afvraag of Arke zich niet uit de markt prijst. Staat dit op zich of zijn er meer absurde prijzen te vinden in de catalogi voor 2011. Als dit zo is ben ik benieuwd hoeveel Karathosgangers afhaken het volgende jaar.

• InVo

Ik moest ook even slikken toen ik de prijzen voor Garden Villa zag bij Arke.

Een eenvoudige acco, waar toch bijna 700 euro p.p. voor betaald moet worden (vertrek 7 augustus. Bij vertrek op 3 augustus vraagt Arke zelfs 709 euro p.p) en een derde persoon slaapt op een opklapbed

Arke is zichzelf gigantisch uit de markt aan het prijzen op deze manier, want ik zag bij Sudtours apparementen Aeolos die ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten, maar een ‘ster’ meer hebben.

• Joke2

Arke was altijd al duurder dan Sudtours, maar ik heb het idee dat ze nu de prijzen extra omhoog geschroefd hebben. Wellicht omdat

zij nu de meeste accomodaties hebben op Karpathos?

• Dido

Dat lijkt me toch vrij makkelijk te boycotten/ te omzeilen. Bij de “carriers” is er nog steeds geen verplichting om naast de vlucht een accodomatie te hebben van de veel te dure tussenhandel. Met een halfuurtje internet heb je rechtstreeks een puike accomodatie tegen een keurige prijs. Ik kan me niet voorstellen dat Arke, Sudtours etc. exclusiviteit aan de hotelbalie hebben bedongen bij onze prettige, eigenwijze Griekjes.

• InVo

dat idee had ik ook al.

soort van monopoli positie.

• InVo

Mijn idee, Dido.Was dan ook van plan om dit jaar eens te gaan webshoppen.

• byrd

Er worden afspraken gemaak en voor de exclusiviteit wordt betaald. Die touroperators zijn ook niet gek. Mijn ervaring is wel dat als de accomodatie leeg staat/ niet geboekt wordt, er een leuke deal gemaakt kan worden. Zeker als je pas terplaatse je overnachting regelt. De kansen liggen dus vooral in het laagseizoen en de Grieken blijven de Grieken.

• jjohn

Een touroperator heeft meestal een contract voor een aantal, vaak alle appartementen bij een accommodatie.

Deze kunnen ze ten aller tijden claimen, ook al wil de eigenaar ze zelf verhuren.

Dit heeft al enkele malen voor problemen gezorgd waarbij ten onrecht gewezen werd na de touroperator.

De eigenaar beloofd een appartement rechtstreeks aan een gast van hem maar tussentijds verkoopt de touroperator alsnog al zijn appartementen uit zijn contract.

De eigenaar kan alleen rechtstreeks verhuren al hij niet al zijn appartementen contractueel aan de touroperator verhuurd!

Overigens, is het misschien zo dat er dit jaar een vakantie valt in die dure periode van mei/juni? Ik weet het niet want ik heb geen schoolgaande kids. (Überhaupt geen. :D)

Groet,

John ;)

• InVo

Het voortgezet onderwijs regio midden krijgt op 2 juli 2011 vakantie.

Geen idee (meer) hoe dat zit met lager onderwijs. Mijn kinderen zitten al een aantal jaren op het VO (de oudste in de 5e, de jongste in 3e klas)