wie kan mij vertellen of het duurder geworden is op karpathos

• Jannis

Hoi Ingrid,

Daarom ga ik ook steeds terug naar dezelfde plaats op Lesbos. Natuurlijk merk je elk jaar dat het iets duurder is geworden, maar dan spreek je over enkele dubbeltjes. Maar als je iets buiten het centrum (plein) gaat dan merk je al dat het goedkoper is en het eten is prima. Maar ik heb ook jarenlang voor dezelfde prijs gegeten.

Ga je verder de binnenlanden in, dan is het nog goedkoper.Heb daar een keer een karbonade gegeten zoals een karbonade moet zijn. Verrukkeluk gewoon!!!

De eerste keer dat we op Karpathos waren, hadden we een Jeep gehuurd en onderweg kwamen we een bord Pineapplefarm tegen. Wij daar naar toe en we troffen een aantal tafeltjes aan en een bedspriraal die met vier touwen aan de bomen vast zat, zodat je al schommelend kon liggen.

We hadden honger. Mee naar de keuken en de keuze was: Of spaggettie, of iets uit een grote pot wat daar stond te pruttelen. We namen dus de twee gerechten en ik had het pot gerecht. Ik weet niet wat er allemaal inzat, maar het smaakte prima.

Je had er een mooi uitzicht en wat ik mij ook nog herinner is dat er een Duitse helm uit de 2e wereld oorlog lag en met een raak schot door de helm. Na het eten kregen we “From the house” een mandje met vers fruit.

Met het buikje vol zijn we doorgetuft.

• InVo

:)

Ik was afgelopen zomer (augustus) niet op Karpathos, maar aan de westkust van Messinië (Peleponessos).

Ik kreeg mijn kinderen niet naar Karpathos. Ze wilden wat anders. Het werd te gewoon. :) (Ik geef ze geen ongelijk. We hebben twee prachtige weken gehad en heel veel gezien en gedaan, ondanks de soms verzengende hitte)