wie kan mij vertellen of het duurder geworden is op karpathos

• Ingrid

in Pigadia

• byrd

Ik ben net terug. Hotel Pigadia Bay kost 30 euro per nacht, taxirit vliegveld-Pigadia 16 euro en een goed diner met drank voor 2 personen zo'n 30-40 euro. Ik ben een paar jaar niet geweest maar op basis van deze gegevens is het volgens mij niet duurder geworden.

• Ingrid

prijs voor diner komt overeen met vorig jaar.

ik was in augustus 2008 voor 3 personen tussende 40-50 euro kwijt. soms meer (als we mezes aten, soms (veel) minder, als we alleen een gyropita gingen eten.)

Een drankje op de terrassen vond ik toen wel duurder geworden t.o.v. 2007. (2 frappé en een sapje was al snel 10 euro)

• lipo

Als je Pigadia vanuit het noorden binnenkomt, langs de supermatkt en het busstation immer gerade aus kom je op een hoek aan de rechterkant een grote groentezaak tegen. Circle Lease zit daar schuin tegenover op de hoek aan de linkerkant van de straat.

• Henk

Daar betaal je voor het uitzicht op de haven en zee.

Ga je naar cafe/bar Steki, het pleintje waar 5 straatjes bij elkaar uikomen (t.o.v. internetcafe Potpourri) ben je minder kwijt. En je zit daar ook gezellig. Er is altijd wel wat te zien op straat.

• herbie

Bedankt Lipo, je krijgt een ouzootje van me als ik je tegenkom in Pigadia !

• herbie

Wat wel absurd duur is , dat is de koffie ! Ik betaalde 2 jaar geleden al bijna 3 euro voor een soms niet al te beste cappucino !

• Ingrid

of koude koffie (omdat de stroom was uitgevallen :( )

• anna

ivm bouwoverlast ( zie elders ) dit jaar naar Zuid Spanje Estepona. 3 koffie 1 biertje € 5,80 kom daar maar eens om in Pigadia 2 koffie en 1 sapje € 10 ??? De prijsverschillen in Pigadia zijn groot op terassen als je niet oplet betaal je meer dan in een strandtent op Scheveningen. Spanje was een verademing voor de portemonnaie. “we nemen er nog een” zeg je eerder in Spanje dan op Karpathos, jammer dat ze zich uit de markt pijzen. dus gewoon n paar honderd euri extra budgeteren als je naar Karpathos gaat

Karpathos begint zich uit de markt te prijzen. Wat denk je straks als het mega hotel klaar is, dan zet teverna Limanaki er minimaal 10% bovenop, De enige taverna in die hoek en schitterend uitzicht op Pigadia vooral 's middags als de zon gedraaid is. Ook de prijs van de bedjes en parasol zal ongetwijfeld stijgen.

• byrd

Ik was dit jaar niet meer kwijt aan een week Karpathos dan verleden jaar en er kan dus in de prijsstelling niet echt veel veranderd zijn. Volgens loopt het wel los met de prijsstijgingen. Ik woon zelf in Scheveningen en de prijzen daar zijn echt wel van een andere orde. Als je daar niet uitkijkt betaal je 4,50 euro voor een muntthee of 6 euro voor een tosti. Zo bezien is Karpathos spotgoedkoop.