Ben zelf twee maal op Karpathos geweest (Apollo & Romantica, incl Joke) en heb het daar reuze naar mijn zin gehad.
Maar met in die vakanties, twee maal een jeep gehuurd te hebben, heb ik zo'n beetje het eiland gezien. Natuurlijk niet alles, maar wel genoeg om een redelijke en goede indruk van het eiland te hebben.
Een van de leukste dingen die ik mij herinner, is een Griekse avond bij een Griek thuis. De avond werd georganiseerd door Joke.
Ga volgend jaar voor de 11e maal naar Lesbos. Een eiland met de oppervlakte van +/- de provincie Utrecht. Lesbos heeft twee baaien. Aan de grootste baai, de baai van Kallonis, ligt het kleine vissersplaatsje Skala Kallonis, (Skala betekend: aan de kust. Een gelijknamige plaats, zonder Skala ligt meestal in de buurt, landinwaarts.) Skala Kallonis is een prima uitvalbasis om over het eiland te crossen en ligt ca 70km van de hoofdstad Mytilini, wat weer aan de andere baai ligt. In Skala Kallonis, rond de haven vind je genoeg eetgelegenheden en terrasjes.
In het algemeen is het gezellig druk tot rustig. Mooi strand, met ligbedjes en iets verder door, een minder mooi strand, beslist niet vies en heel erg rustig.
Op het eiland kan je bijna alle soorten natuur vinden. Van vlak tot bergachtig, bossen, riviertjes, ruw en kaal. Ook is Lesbos een zg “paradijs” voor vogelspotters.
Een aanrader is als je een jeepje hebt gehuurd, de berg Olympos te beklimmen. Leuk ritje en prachtig uitzicht over een groot deel van het eiland!
De streek rond Molyvos, Petra en Anaxos is een stuk drukker en toeristischer.