wie kan mij vertellen of het duurder geworden is op karpathos

• Janny

Waar je ook komt aan de Nederlandse kust of aan de Middelandse zee, consumpties zijn duur. Ik heb nu voor mijzelf een andere stelling aangenomen. Ik betaal voor het uitzicht en krijg er ook nog een concumptie bij. Probeer het maar eens, het smaakt opeens veel lekkerder. ;)

• byrd

Inderdaad Janny het is locatie, locatie.

• jjohn

Zo werkt het Janny.

Bovendien, als je in Nederland wel eens uit gaat weet je dat het op Karpathos zeker niet duur is.

Als ik bij GrandE wat zit te drinken in die makkelijke fauteuils met uitzicht op de haven dan heb ik het blijkbaar zo naar mijn zin dat ik nog niet eens weet wat ik betaald heb voor mijn thee.

Ik kom al jaren op Karpathos maar weet geen één consumptie prijs, hoogstens bij benadering.

Ik weet alleen wat ik per vakantie kwijt ben en dat is in al die jaren nauwelijks verandert.

Groet,

John ;)

• gvdstar

En ik had altijd de stelling….ik werk het hele jaar, ga een keer per jaar op vakantie en dus heb ik het verdiend!! Dan neem ik dus eerst een lekkere koffie en daarna een cocktail, misschien zelfs wel twee en dat kost….kan mij het schelen…drink in Nederland nooit cocktails dus…!

• Anneke.

Ik vind Karpathos goedkoper dan Zakynthos vorig jaar.

Zegt dat ws meer over Zakynthos.

• Anneke.

http://94.100.113.48/717950001-718000000/717994501-

kittens uit diafani

• Jannis

Op Lesbos betaalde ik dit jaar 8,-€ voor een mixgrill, twee jaar geleden 7.50! Vijf stukken vlees, friet, rijst en groenten. en dat was het duurste van de grillkaart. Biertje uit de tap, 3,50.

• byrd

Hoi Jannis, dat zijn goede prijzen. Ik weet eigenlijk niet precies hoe zich dt verhoudt tot Karpatrhos, maar het is daar in ieder geval veel goedkoper dan in Holland. Verder vind ik dat prijs ook niet alles is. Het gaat om het hele pakket dat een vakantiebestemming te bieden heeft.

• Jannis

Ben zelf twee maal op Karpathos geweest (Apollo & Romantica, incl Joke) en heb het daar reuze naar mijn zin gehad.

Maar met in die vakanties, twee maal een jeep gehuurd te hebben, heb ik zo'n beetje het eiland gezien. Natuurlijk niet alles, maar wel genoeg om een redelijke en goede indruk van het eiland te hebben.

Een van de leukste dingen die ik mij herinner, is een Griekse avond bij een Griek thuis. De avond werd georganiseerd door Joke.

Ga volgend jaar voor de 11e maal naar Lesbos. Een eiland met de oppervlakte van +/- de provincie Utrecht. Lesbos heeft twee baaien. Aan de grootste baai, de baai van Kallonis, ligt het kleine vissersplaatsje Skala Kallonis, (Skala betekend: aan de kust. Een gelijknamige plaats, zonder Skala ligt meestal in de buurt, landinwaarts.) Skala Kallonis is een prima uitvalbasis om over het eiland te crossen en ligt ca 70km van de hoofdstad Mytilini, wat weer aan de andere baai ligt. In Skala Kallonis, rond de haven vind je genoeg eetgelegenheden en terrasjes.

In het algemeen is het gezellig druk tot rustig. Mooi strand, met ligbedjes en iets verder door, een minder mooi strand, beslist niet vies en heel erg rustig.

Op het eiland kan je bijna alle soorten natuur vinden. Van vlak tot bergachtig, bossen, riviertjes, ruw en kaal. Ook is Lesbos een zg “paradijs” voor vogelspotters.

Een aanrader is als je een jeepje hebt gehuurd, de berg Olympos te beklimmen. Leuk ritje en prachtig uitzicht over een groot deel van het eiland!

De streek rond Molyvos, Petra en Anaxos is een stuk drukker en toeristischer.

• InVo

Gewoon naar niet toeristisch gebied gaan. Afgelopen zomer betaalden wij voor een diner (3 personen hoofdgerecht en wat drinken) 20 euro totaal. Ook op het terras waren de prijzen ‘normaal’: 1,50 euro voor een frappé, 1.20 euro voor frisdrank.

Dat lukt je op Karpathos (of elk ander -toeristisch- eiland) niet (tenzij je gyropita en blikje frisdrank neemt bij de Apse Svise, en een frappé zelf maakt uit de supermarkt.)