Bijna alles Ingrid !! behalve wat op het prikbord staat !!
Beste Herbie,
Het volgend jaar wordt er op Karpathos een excursie over het paringsgedrag van de bidsprinkhaan, de gyrodaticlus en de kruisbestuiving tussen deze twee soorten gehouden. Tevens wordt ingegaan op de invloeden van de seizoenen op het paringsgedrag. Er is voor jou speciaal een plaatsje opengehouden vertelde me de voorzitter van de organiserende verening op Karpathos. Meer info kun je vinden op Karpathos.com of bij Henk.
Wat krijgen we nou? Ik moet tot mijn teleurstelling en verbijstering constateren dat jullie denken dat ik een grapje maak. Dat ik niet serieus word genomen, met andere woorden dat ik mij schuldig maak aan boert en jokkernij. Niets is echter minder waar. Als jullie even de moeite zouden nemen om je zelfs maar een klein beetje te verdiepen dat adembenemende ritueel, in de subtiele gratie waarmee de mannelijke bidsprinkhaan zijn lustobject het hof maakt, hoe hij haar benadert, streelt, liefkoost, op haar gemak stelt, zijn bedoelingen duidelijk maakt, voorzichtig de opwinding in haar losmaakt, onverdroten tracht haar voor zich te winnen om dan uiteindelijk de triomf van de paring te genieten, dan zou zich van jullie, net als al jaren bij mij het geval is, een diep gevoel van ontroering meester maken, dat zijn climax vindt in het heroische en tegelijkertijd tragische moment dat zij haar partner de kop afbijt.
Gyrodactylus? Dat zijn zuigwormen Herbie, die parasitieren op aquariumvissen. Vissen die aangetast zijn door zuigwormen zijn flets van kleur,zien er zwakjes uit,en hangen steeds vlak onder de waterspiegel.Ook hebben ze een snellere ademhaling en schuren ze zich steeds aan stenen en planten.De aangetaste vis in een badje zetten met methyleenblauw,acriflavine,en formaline.
LET OP formaline is giftig hier mee zijn de zuigwormen heel goed te bestrijden.
Er zijn ook kant en klaar middeltjes in de handel maar die behandelingen duren vaak langer en zijn duurder.
Kortom, je hoeft hiervoor niet naar Karpathos te gaan. Komt dus ook niet op de site Byrd. Is meer iets voor mijn andere site over huisdieren.Herbie schreef:
>
> Ik ben eigenlijk op zoek naar het eetgedrag van de
> Gyrodactilus. Heb je daar ook een boek over geschreven Lipo ??
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?