dat is dan een duur bakkie !!
De eerste keer Olymbos (met Pasen dus) was een onvergetelijke ervaring. Alleen al de reis ernaartoe, met een Suzuki Samurai (geloof ik) over de voornamelijk ongebaande wegen, op de gok vanaf Spoa, hopen dat we de juiste weg hadden gekozen, het laatste stuk over de bergkam waarbij mijn schoonzus als een dood vogeltje midden op de achterbank zat met haar ogen stijf dicht omdat ze zich zowel links als rechts al in de peilloze diepten zag belanden, het schitterende gezicht als je het dorp nadert en het zo uniek tegen de bergkam geplakt ziet liggen, de opluchting over de veilige aankomst, werkelijk een hele belevenis. Omdat Joke daar al een paar keer eerder was geweest (met de veerboot naar Diafani en vervolgens op haar brommertje naar Olymbos) kende ze daar verschillende mensen, zodat een onderdak voor de nacht gemakkelijk was gevonden. Het Paasfeest zelf, met al die vrouwen in hun prachtige kleurige klederdracht, kleine kinderen incluis, behangen met kilo's aan gouden munten, mensen die je koekjes en ander gebak aanboden, de verzameling van de dorpelingen op het plein voor de kerk, de afwezigheid van toeristen, de processie met de ikonen, de ceremonie op het kerkplein, de kerkdienst, de muziek van een stuk of vier mannen die op een tafel zaten te spelen en niet van ophouden wisten, noch wat muziek betreft, noch wat het drinken van whiskey betreft, de lange slingers dansers die, toen het 's avonds wat kouder werd, onverdroten doorgingen in het dorpshuis. . . . en wij mee naar binnen met zowat de gehele bevolking. . . mee-eten, meedrinken, meefeesten. . . .
Als ik mijn ogen dichtdoe zie ik het nog zo allemaal voor me, proef ik nog steeds de onvergetelijke sfeer en voel ik nog de warmte, ondanks het frisse voorjaar. Ik ben nadien nog een paar maal in Olymbos geweest, maar de sensatie van de eerste keer met Pasen is nooit overtroffen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?