Cafe Karphatos

• lipo

Hij is geen Italiaan. Hij heet Ilias Savvadakis, bepaald geen Italiaanse naam. Hij spreekt Italiaans, omdat toen hij op de lagere school zat Karpathos onder Italiaans bewind stond (tot 1948) en hij dus verplicht Italiaans moest leren. Er komen altijd veel Italianen in Cafe Karpathos, omdat die het leuk vinden in hun eigen taal te worden aangesproken.

• lipo

Nee, die heeft helaas 3 jaar geleden het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld. Ik hoor in gedachten nog hoe hij de politiesirene nadeed en naar mooie meiden floot of de telefoon imiteerde. Werkelijk een uniek exemplaar. Hij ruste in vrede.

• Ingrid

Dat monument van Foiniki heb ik op foto.

Alleen in die 3 jaar nog geen tijd gehad om de inscriptie te vertalen. :(

(waar blijft de tijd?)

Denk dat ik aankomende zomer niet zoveel tijd met Minas zal doorbrengen.

Ga m'n horizon maar eens verbreden ;)

• henny

je hebt gelijk ingrid,het is een moeilijk verwend mannetje.

• Ingrid

Vooral moeilijk.

Kan mij m'n laatste avond afgelopen zomer herinneren en dat hij mij belde met de mededeling dat hij niet naar Pelagos zou komen. Wat schertst mijn verbazing als hij een klein half uur later tóch Pelagos binnestapt. Ik was in een gesprek met Thanassis. Blijkbaar stond dat 'm niet aan, want hij was gelijk weer weg. Zonder gedag te zeggen. Rare vogel.

• Annette

Bedankt voor alle reakties! Wij verheugen ons om er dit jaar weer heen te gaan.

• lipo

Als je weer bij Cafe Karpathos komt, Henny, zal je merken dat het terras de helft kleiner is geworden. Vroeger stond er voor het leegstaande pand van de buren die houten tafel met aan weerszijden bankjes, weet je nog? Nu is er bij de buren een eigen cafe geopend met een eigen terras, zodat er bij Ilias en Toula nog maar plaats is voor een tafeltje of 8. Neemt niet weg dat het er altijd gezellig is met meestal de vaste clientele die tot diep in de nacht zitten te ouwehoeren. Wij gaan daar bijna elke avond na het eten (meestal bij Orea Karpathos) een afzakkertje halen en dan zien we wel hoe en of en hoe laat we thuis komen.

• henny

ingrid,de ene keer kan hij heel aardig zijn en het jaar erop laat hij je links liggen,het is een echte griek.thanassis?de barkeeper,taxichauffeur etc?als het de beroemde thanassis is zoek je ze wel uit ingrid,die 2 worden nooit volwassen en ik ben nu al 6 jaar niet naar karpathos geweest,ze leiden nog precies hetzelfde leventje.

• Ingrid

Ken er maar 1. van MotoCarpathos (tegenwoordig), maar naar het schijnt heeft deze Thanassis bij Mike's place (?) gewerkt.

Enne … Thanassis is niet geweest wat Minas wel geweest is. :)

• mary

deze Thanassis is hel serieus altijd geweest hoor.