Cafe Karphatos

• Annette

Weet iemand of Cafe karphatos er nog zit?

2 jaar geleden hebben we daar heerlijke cappucino gedronken. De lekkerste van heel Griekenland. (als je even iets anders wilt dan een frappee)

Het cafe, met zijn '“ oude ” vriendelijke eigenaar + vrouw (italiaans dacht ik)

zit op het eind van de haven, net bij het straatje omhoog. Het vriendelijke baasje was al behoorlijk op leeftijd.

Ik hoor het graag als iemand het weet.

Bedankt!

• lipo

Jazeker zit dat er nog. Bijna ieder jaar zeggen Ilias en Toula (Griekse, geen Italiaanse) dat ze er volgend jaar mee stoppen, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze toch nog maar weer een jaartje door.

• jjohn

Het zit er nog gewoon en het zag er in September nog heel gezellig uit.

Zie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=rhihvn&s=3

Groet,

John ;-)

• Ingrid

Dat is dus tegenover La Scala van m'n vriendje voor 2 weken ;)

VRoeg mij al af waar dat dan zat. want uit beschrijving leek het een beetje alsof La Scala bedoeld werd.

O en Jjohn, je kan hier geen foto's plaatsen :(

Errug jammer, want nu kunnen wij het mooie van Karpathos niet delen met anderen.

• jjohn

Je kunt de foto zien als je hem als adres plaatst in Explorer.

Iets meer moeite maar 't werkt.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

weet ik. haddik al gedaan, vandaar dat ik wist waar het was ;)

• henny

cafe karpathos zat er al in 1990 toen ik voor het eerst op karpathos kwam een ontbijtje kostte toen 3gulden met een gebakken eitje,koffie en een glas vergeperste sinaasappelsap,je kon er ook altijd bellen,hele lieve mensen,hij is italiaan en zij is griekse,onderwijzeres geweest,de 20 keer dat ik op karpathos ben geweest hebik daar altijd ontbeten,leuk te horen dat het nog bestaat,moet er maar weer eens na toe gaan en ingrid jou vriendje voor 2 weken minos zit hij nog steeds in scala?ik had gehoord dat hij het had verkocht,leeft zijn moeder nog?ik heb haar goed gekend

• Ingrid

Ik ken alleen Minas. Afgelopen zomer was La Scala dicht. Gewoon omdat hij geen zin had om het open te doen. Er zullen wel diepere redenen achter zitten, maar ik ben niet iemand om naar het hoe en waarom te vragen. Ik heb het wel geprobeerd, maar mijn kennis van de medische termen in het Grieks is niet best. Daarbij praat Minas nogal binnensmonds en erg weinig. Ook net echt bevorderlijk voor een vlotte converstatie. Meer een man van daden dan van woorden.

Ben benieuwd of hij dit jaar de tent open gooit. Het is er prettig zitten, ondanks de herrie van die ‘spiegeltent’ aan de andere kant van het hellende straatje.

Ik zal hem binnenkort eens bellen.

• henny

ingrid,leuk om te weten,dat monument in finiki van die boot,dat waren een paar mannen die in de oorlog naar egypte zijn geweest voor voedsel.1 van die mannen was minos vader.

• henny

leeft coco de papagaai van cafe karpathos nog?