Karpathos op ERTWorld.

• herbie

Jij hebt kennelijk hele andere ervaringen dan wij Paul, maar hoe zou jij het vinden dat je op een dag op je werk komt en jouw functie is overgenomen door een Pool, Tsjech of wat dan ook. Uiteraard ga je verhaal halen bij je chef en die zegt dat jij te duur bent en dat die ander stukken goedkoper is en dat je maar een andere baan moet zoeken.

In jouw werk zal dit waarschijnlijk niet voorkomen maar begrijp je wat ik bedoel en heb je daar enigzins begrip voor ?

• herbie

Je hebt gelijk Ingrid maar het is toch wel een nuttige discussie ! alleen niet voor jou !

• Paul

Ik begrijp je standpunt. Ik als consument zie vooral voordelen. Mijn ervaringen met Nerderlandse mensen die iets in mijn huis moesten doen zijn vaak negatief en je moet er nog verdomd veel voor betalen ook. Wat betreft mijn baan heb ik de instelling dat je telkens moet veranderen als dat nodig is. Ik heb dat zelf al een keer gedaan. Nu ga ik weer een nieuwe opleiding doen en dat doe ik met een grote eigen investering en voor een groot deel in mijn eigen tijd.

• herbie

Dan ben jij een bevoorrecht persoon Paul, niet iedereen kan zomaar van baan veranderen !

• Paul

Ik ben niet bevoorrecht. De jaren tachtig zijn voor mij heel moeilijk geweest. Nu ben ik 54 jaar en moet ik nieuwe keuzes maken omdat ik in mijn carriere vastzit en niet wil afbouwen.

• herbie

Ach, ik doe al 25 jaar hetzelfde werk en ben nog steeds happy. Ik hoef niet zo nodig te veranderen of meer geld te verdienen, ik vind andere dingen in het leven belangrijker zoals gezondheid, liefde en tevredenheid maar helaas willen mensen tegenwoordig steeds meer en meer, niemand is meer tevreden en dat vind ik heel triest. maar goed, ik ben nu eenmaal een oude hippie haha !

• Paul

Mooi. Dan zijn we allemaal happy. Waar hebben we het over?

• herbie

Niet over Karpathos in ieder geval !

• Paul

Haha. Ik vond je reactie wat dubbelzinnig. Aan de ene kant kritiek op mensen die initiatieven nemen aan de andere kant vrijheid blijheid. Born to be wild. Ik heb het accent gelegd op de positieve kant van je reactie. Wat betreft Karpathos heb je natuurlijk gelijk. We zouden een discussie kunnen beginnen over het belang van Oost Europeanen voor de horeca en de toeristenindustrie van Karpathos. Een leuke levendige discussie zou kunnen opleveren een topic over de arbeidsomstandigheden van Oost Europeanen op Karpathos. Ik denk niet dat daar een echte behoefte aan is op deze site. Ik permiteer mezelf echter om zo nu en dan wat te roepen als je het niet erg vindt.

• Paul

Even een een tweetje met Herbie Ingrid. Daar heeft niemand last van.