Karpathos op ERTWorld.

• herbie

Jullie hebben makkelijk praten, jullie kijken als zuinige Hollanders alleen maar wat je moet betalen als je een klus laat doen. Ik loop als kleine zelfstandige veel werk mis door die gasten die goedkoop kunnen werken omdat ze geen belasting betalen. ooit een Pool gezien die een factuur uitschrijft ?? nou ik niet !

Ik werk zelf al hartstikke goedkoop om die lui het hoofd te bieden. Ik begrijp best dat ze ook geld willen verdienen maar dan wel EERLIJKE concurrentie svp.

• Paul

Daar heb je gelijk in ben ook voor eerlijke concurrentie. Dat neemt niet weg dat de Polen - voor zover ik er mee te maken heb gehad - betrouwbaar zijn, zich op een prettige manier gedragen in je huis en hard werken.

• herbie

Dan heb ik hele andere verhalen gehoord Paul en ook zelf vervelende dingen meegemaakt. Ik zit in dit werk zoals je weet. De communicatie verloopt uiterst moeizaam omdat ze zeer gebrekkig Engels of Duits spreken bovendien zijn vele van hen alcoholist. Hele straten in Den Haag zijn al Pools geworden met kroegen en winkels en na de Polen komen nu ook de Bulgaren en Roemenen. Ik gun iedereen z'n werk en geluk maar vraag me af waar dit heen gaat.

• Paul

Het gaat naar een goede concurrentie waarbij je niet meer afhankelijk bent van een beperkt aantal Nederlanders die dat werk willen doen.

• hans

Onzin, het gaat erom dat iedereen goedkope arbeidskrachten wil ! ( alhoewel ze allang niet meer zo goedkoop zijn want ze rijden in steeds duurdere auto's rond )

Bovendien is het valse concurrentie want zij krijgen nooit een blauwe enveloppe in de bus !

• Paul

Beloning is niet onbelangrijk, maar zwart werken is niet uitgevonden door de buitenlanders. Verder zitten werkgevers in de Haagse regio zitten te springen om Oost Europeanen. Zelf ken ik er een paar (geen kleine bedrijfjes) persoonlijk en die betalen niet zwart.

• jjohn

Hier in Brabant gaat er geen week voorbij of er gebeuren dodelijke ongelukken door dronken Polen.

We hebben hier campings en bungalowparken vol met die gasten waar de buurt verschrikkelijk onder te leiden heeft.

Ondertussen gaat de economie in Polen naar de kl… omdat er daar alleen nog maar vrouwen wonen. De mannen werken namelijk in het westen. Daardoor werken er steeds meer goede Poolse aannemers hier als klusjesman omdat ze daar geen werk meer kunnen krijgen.

Natuurlijk lijden de goede onder de slechte maar gezond kan ik het niet noemen.

Groet,

John

• herbie

Helemaal mee eens John maar Paul dus duidelijk niet !

• Paul

De economie van Polen doet het al jaren juist zeer goed. Het is een van de sterkst groeiende economien van Europa. Ik heb zelf al aangegeven dat mijn ervaringen goed zijn met Polen en dat er veel vraag is naar hun bij bonafide werkgevers. Vandaag heb ik nog een groepje Polen zien werken in Noordwijk aan de dijk- en kustversterking bij de boulevard. De Nederlandse aannnemer en hun Nederlandse collega's waren positief. Het beeld van bezopen Polen die allemaal zwart werken klopt dus niet. De huisvesting in Nederland van hun is inderdaad een groot probleem. Ook in Karpathos zijn overigens vele Oost Eurpeanen aan de slag,vaak in de horerca. Mijn ervaringen ook daar zijn positef.

• Ingrid

Gaat dus allang niet meer over Karpathos of de Griekse TVzender ERT, heren.

Misschien voortzetten op de prikpagina bij Polen.startpagina.nl ??

;)