Manos Plaza

• Ingrid

Ja, ik bedoelde Romios.

Nee, is niet een variant op Romeo's.

Romios betekent, hoe raar het ook klinkt, Griek

zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Romios#Romans_.28.CE.A1.CF.89.CE.BC.CE.B1.CE.AF.CE.BF.CE.B9.29_and_Romioi_.28.CE.A1.CF.89.CE.BC.CE.B9.CE.BF.CE.AF.29

• Paul

In de link waar je naar verwijst staat: “By Late Antiquity, the Greeks referred to themselves as Romaioi, i.e. Romans; after AD 212, virtually all Greeks were Roman citizens.” Dan is Romios helemaal geen gekke naam, maar zeer terecht voor naar wat ik inschat als een Grieks-Italiaans restaurantje.

• Ingrid

nu nog verklaring voor Manos Plaza (om bij de topic te blijven)

• herbert

Nou, sorry om te zeggen maar ik vind het eten bij Romios niet te (vr) eten. Het is echt een restaurant aangepast voor toeristen, heeft niets met echt Grieks eten te maken. Maar mensen schijnen het lekker te vinden want het zit iedere avond stampvol.

• Ingrid

Niets om sorry voor te zeggen, Herbert.

Ik denk ook niet dat ik er vaak zal komen aankomende zomer. Hebben niet echt een reden meer daarvoor ;)

In elk geval beginnen we en eindigen we bij Pelagos. Dat ben ik ‘verplicht’ ;). Verder kan Apse Sfise mij verwelkomen voor een onvervalste Gyropitta en voor de rest zie ik het wel waar ik terecht kom. Pizzaatje bij Angelos voor de afwisseling?

• Paul

Een oh-la-la topic over obers en serveersters in Pigadia zou weleens heel leuk kunnen zijn.

• lyn

Ik ga met een groepje dames OOK op donderdag 20 september naar Karpathos. geboekt bij sudtours. Heb je enig idee hoelaat of vroeg de vliegtijd er naar toe is….