Manos Plaza

• dyan

Jaqueline,

ik kwam al een aantal jaar bij Romios en heb daar kennis gemaakt met Louisa, de eigenaresse van Manos, vorig jaar voor het eerst geboekt voor Manos en ben blij dat ik daar ben geweest. In juni en in oktober, appartementen zijn royaal en alles wat je nodig hebt zit er ook in. Kamers worden bijna elke dag schoongemaakt. Ben je een lichte slaper neem in ieder geval oordopjes mee, er zitten wat clubs in deze bocht van de haven en de jonge-lui willen bij het weggaan nog wel eens wat herrie maken, mij stopt het niet om terug te komen en ik vind het allemaal nog steeds geweldig. Ik weet zeker dat je niets te klagen zal hebben over Manos en ja Karpathos moet je gewoon overkomen, je kan er alleen maar van houden volgens mij.

• herbert

In al die jaren dat ik op Karpathos kom heb ik nog nooit een tussenlanding hoeven te maken op Lesbos. Wel op Santorini en Kos ( als je op donderdag vliegt)

• Ingrid

Lesbos lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk.

Santorini en Kos heb ik wel eens van gehoord, maar zelf nooit meegemaakt. (Wel ooit van Chios naar Amsterdam via Kos. Moest je op Kost vliegtuig uit voor schoonmaak en tanken. Was je in de lounge, had je net genoeg tijd (ca. 20-30 minuten) om te plassen en even snel te shoppen en toen moest je al weer terug naar het vliegtuig!)

• herbert

Tussenlandingen zijn er volgens mij alleen in het voor en na-seizoen omdat ze anders de vliegtuigen niet vol krijgen !

• Nikoz

In het hoogseizoen is het vaak een rechtstreekse vlucht, ga daar maar van uit (ervaring).

Normaliter vliegt Martinair op donderdag, en Transavia op vrijdag.

Echter op www.martinair.nl is te vinden in de zomerdienstregeling staat vermeldt dat Karpathos op vrijdag word aangevlogen.

Sudtours heeft na faillissement van Dutchbird weer zoals voorheen grootschalig langdurig ingekocht bij Transavia!!! Of dit ook voor de bestemming Karpathos geld weet ik niet. Men koopt ook in bij Martinair.

Alle bij Tui aangesloten reisorganisaties (Arke, Holland Int. e.a.) kopen gezamelijk voornamelijk in bij Transavia (i.i.g. voor het leeuwedeel van de Griekse bestemmingen incl. Karpathos).

Zover ik uit wel ingelichte bronnen heb vernomen vliegt Transavia slechts 1x per week op Karpathos en dat is op vrijdag met de B737-800 met 189 stoelen.

Indien je toch met Transavia zou vliegen dan vlieg je heen met HV155 vertrek 04:35, aankomst Karpathos 09:10 lokale tijd.

Terug met HV156, vertrek 10:05 en aankomst Amsterdam 12:55

• dyan

in juni had in een tussenlanding Santorini en in oktober een tussenlanding op Rhodos

• dyan

Transavia vliegt op donderdag voor Sudtours en nog een andere touroperator

Martinair vliegt op vrijdag zie ook de site van Martinair. Ze vliegen in de middag en Transavia vliegt gewoon op donderdag en zo'n beetje dezelfde tijden als ze al deden de afgelopen 2 jaar

• Ingrid

Dyan, ik weet uit zeer betrouwbare bron, dat ik op vrijdagochtend 10 augustus om 04.35 uur met Transavia naar Karpathos vlieg. Net als voorgaande jaren overigens.

Op de site van Transavia staan nog niet alle charterbestemmingen. Die komen pas eind maart op de site.

Ook mijn touroperator (Holland International) noemt als carrier voor de vluchten naar Karpathos Transavia

• dyan

Ingrid, ik weet bijna wel zeker dat je gelijk hebt, dan vliegt Transavia de donderdag en de vrijdag, Martinair vliegt in de middag rond een uur of 3. Maar ja, het maakt niet uit wie er vliegt, denk ik, als we er maar naar toe vliegen…..

• Paul

Dit is lachen met al die tegenstrijdige info uit geheime betrouwbare bronnen. Ik voeg er nog wat aan toe. Ik was vrijwel zeker dat ik in 2006 met Transavia op donderdag naar Karpathos was gevolgen.Toen ik echter mijn agenda raadpleegde bleek het vrijdag te zijn. Het was wel vrijdag afgrijselijk vroeg in de ochtend. Ik had die nacht met slapen overgeslagen. Gevoelsmatig voelde vrijdag als donderdag. Oh wat zijn we heerlijk off topic.