Manos Plaza

• Paul Severijns

Niet met Manos Plaza - is dat niet Spanje? - maar wel met een hotelletje even verderop aan de boulevard. Het uitzicht is superieur en de ligging direct bij al die barretjes en restaurants is super. Nadeel is wel dat er ook een dico in de buurt is die je goed kunt horen.

• herbert

Het is toch fijn om al zo vroeg te vliegen? ( geen files in de lucht) . van slapen komt dan natuurlijk niets maar je bent wel al heel vroeg op Karpathos en kan je op het strand lekker een tukkie doen. s'avonds meteen Pigadia in en een mythosje pakken. Heerlijk !!!

• Ingrid

dat is normaal hier.

eigenlijk hoort dit thuis bij de topic die Rutger poosje terug is gestart (onder mijn naam)

• Ingrid

Paul, “Manos” is kort voor “Manolis” :)

Plaza is Spaans/Italiaans voor Plateia (plein)

Nu is er aan Manos Plaza niets pleinerigs, dus de naam kan ik niet helemaal verklaren. Tenzij Plaza een speelse variant is op het Engelse Place… Manos' Place …Afijn heeft geen verdere vertaling nodig :)

• Ingrid

Paul, Transavia vliegt op donderdag én vrijdag :)

• Paul

Mogelijk dat de naamgever gedacht heeft aan Palaza (paleis dus). Overigens Manos betekent volgens mij “handen” in het Spaans".Ik weet niet of de naamgever allemaal heeft voorzien welke associaties hij teweeg zou brengen met Manos Plaza:

Manos plaats

Manos plein

Manos paleis

Plein lijkt me inderdaad niet aan de orde. Handen ook niet. Ik vraag me af hoe een Spaans- of Italiaanstalige hier tegenaankijkt.

• Ingrid

Komende zomer aan Louisa vragen?

(als we nog eens bij Romois gaan happen. Heb er niet echt reden meer voor … ;) m'n favoriete ober zal er niet meer zijn.)

• Paul

Romois? Ook zo'n naam die ik niet echt kan plaatsen.

• herbert

Ingrid bedoeld Romios. ( restaurant aan de haven naast Sophia's)

• Paul

Dat is dan zeker weer een variant op Romeo's. Ik voel me heerlijk thuis. Einde van de werkweek. Tijd om wat meer uit de losse pols te doen. Beetje vakantiegevoel. Beetje Karpathosgevoel