aardbeveing

• Gonnie

Lees net op het Rhodosprikbord dat er vannacht op 32 km afstand van Karpathos een aardbeving, nou ja kleintje, is geweest en ook een op Rhodos. Ong 3.0 op de bekende schaal . Iemand al iets gehoord of dat op Karpathos schade heeft aangericht of dat ze er uberhaupt iets van gemerkt hebben. Heb er zelf nog nooit een meegemaakt daar, iemand anders wel?

• Paul Severijns

Op de web-side van inkarpathos heb ik in het Engelstalig gedeelte hier geen melding van gevonden.

• Ingrid

Ik heb op Zakynthos een aardbeving meegemaakt (augustus 2003). Beving zelf was op Lefkas

was heel raar gevoel. net alsof er een colonne zware vrachtwagens voorbij raast.

alleen sta je in no time naast je bed (het was ong. 8 uur ‘s morgens) en buiten (in ’pyama' met slaperig hoofd)

aard- of zeebevingen gebeuren regelmatig in heel Griekenland. de huizen zijn er op gebouwd om een beving van 5.0 op richter zeker te overleven. daarom komt de huizen zo ‘hokkerig’ over. De Grieken kijken er niet eens meer van op. Hoort bij het dagelijks leven.

• Gerda

Ik heb 5 jaar geleden op Kreta een aardbeving meegemaakt. Inderdaad net of er een colonne vrachtwagens voorbij kwam. Ik wist meteen dat het een aardbeving was, maar toen dacht ik “stel je niet aan, natuurlijk niet”. Weer gerommel, toch maar uit bed, naar beneden (niet met de lift!!). Een grieks gezin aan de overkant heeft de hele nacht met 4 kinderen in de auto doorgebracht (kennelijk ervaring).

Er was gelukkig alleen materiële schade, maar de volgende morgen had het toch de wereldomroep gehaald; dus….allemaal naar huis bellen om familie gerust te stellen.

Het is die nacht rondom het zwembad trouwens nog lang gezellig geweest!!

• Corry

Het komt ook al jaren op Karpathos voor, zo lang wij er komen hebben wij dit al diversen keren mee gemaakt, en de mensen van karpathos zelf vinden dit heel gewoon , een kaarsje extra er bij is dan wel heel erg gezellig, omdat dan de stroom soms een paar uur uit valt, en dat heeft dan ook wel wat. Dan denk je, ja! zo was het vroeger ook bij onze opa en oma.Daar heb ik dan wel wat mee.Weet je nog wel oudje!

• Corry

En wij gaan weer heerlijk genieten van Karpathos in Juni en September!

• herbert

2 keer in 1 seizoen ?? bofkonten !!

• Corry

Ja, goed hé, dat verdienen wij ook!

• Ingrid

ach ja…. werk paarden en luxe paarden, hoor Herbert!

jij en ik (en vele anderen) behoren tot de eerste categorie

• Gonnie

Ik vind eigenlijk ook wel dat ik het verdien, maar ik krijg het niet!!!