Pin automaten

• Ingrid

Je hebt mij niet helemaal begrepen, denk ik Paul.

Meestal trekken we er in de ochtenduren op uit (tot een uur of 2-3) om daarna terug te keren naar honk om af te koelen in zwembad. (Niet elke dag natuurlijk)

Bedoelde dat we geen 2 weken lang van 9 tot 7 aan het strand/zwembad liggen.

• erwin

Geen grapjes maken Herbert, je weet dat dat niet wordt gewaardeerd hier !

PS, nog dinosaurussen gezien Paul ??

• Dido

Waar dinosaurussen zijn, zijn geen pinautomaten ; die stelling durf ik wel aan.

Andersom ook niet.

Jammer dat Herbert zijn klassiekers niet kent (FlinTstones) en dus ook de oertijd van Paul niet van “binnen” zal weten te waarderen.

Een bezoek aan Tristomo maakt zoveel duidelijk : er zijn nooit dinosaurussen op Karpathos geweest !

Dido

• Paul

Kom op Herbert. Dit is geen opsporing verzocht.

• Paul

Dank voor je toelichting. Ik blijf wel benieuwd met wat je bedoelt met de binnenlanden intrekken.

• maria123456/mary

van de kust af? Het is geen “donker Afrika”. Ruilen met kraaltjes en spiegeltjes lukt ook niet meer dus pinnen in Pigadia verplicht: je kan volgens mij ook in Arkassa pinnen.

Er staat ook op Kassos een “gebouw” waar in aantal pinautomaten in gebouwd zijn.

In heel griekenland in de kleinste gehuchten pinautomaten gezien.

Al worden de “aow” uitkeringen nog wel contant gedaan.

Toch vreemd dat er geen automaat is in Diafani of Olympos. Maar een postboot is wel zo ludiek. Er is daar voor de bevolking niet zoveel te koop. Dus wat moet je dan met chartaal geld. Misschien 1 x per maand afrekenen en ondertussen op de lat.

Maar alle gekheid op een stokje: Kan je in het noorden met de auto rondrijden (geen 4 x 4). op is het echt alleen maar wandel- of ezelpaden? Kom al heel lang op Karpathos maar het noorden is voor mij nog onbekend. Op de excursie met de boot en bus na.

• Dido

Natuurlijk, Maria, kun je in het noorden rondrijden met alle soorten voertuigen.

Wat enige vorige schrijvers/fsters bedoelden, is dat het noordelijk wegennet, geasfalteerd of niet, van vrij recente datum en minimaal is.

Spoa-Olymbos is het mooiste voorbeeld : in 1982 reed ik dat stuk op een wrakke scooter en postbode Michaelis deed het 2 maal per week in een krakkemikkige pick-up ; de weg is nog niet klaar en de werkzaamheden zullen hun 25-ste verjaardag wel halen.

Diafani-Avlona, het oogstdorp in het diepe Noorden. Dramatisch dubbel pad met akelige kuilen, maar stapvoets (met auto) wel te doen.

Op een der prikborden suggereerde nog iemand dat de bootmaatschappijtjes baat hebben bij een ongeasfalteerde weg boven Spoa maar dat is me iets te complotterig.

Dat zowel Zuid, Midden als Noord gebaat zijn bij het behoud van een verschillende cultuur en beleving, is wel iets om in de gaten te houden.

Wellicht is daarom ook de pinautomaat van Diafani na luttele arbeid weer gesneuveld.

Dido

• Herbert

Sorry Dido, typfoutje !

• maria123456/mary

enigzins hobbelen is geen hindernis. Wij noemen dat dan de trilplaat. Ik heb ooit een pad gereden van de luchthaven langs de zuidkust naar Arkassa. In de verte zag je een weg maar als je erop reed zag je niets. Maar het motto is : volg de electiciteitspalen en dan kom je vanzelf bij een dorp. En het is gebleken overal in Griekenland dat dat altijd klopt. Niks GPS zelfs geen kompas nodig.

Misschien neem ik wel de ferry met de auto en rij er in Diafani af. En blijven er nog logeren.

• Paul

Goede info Dido. Van Nikos hoorde ik dat de Griekse regering 20 miljoen euro heeft vrijgemaakt - nog vlak voor de verkiezingen - om de aanleg van de weg Spoa-Olympos af te kunnen ronden. De inzet daarbij is dat de weg volgend jaar klaar is.