PANburger => souvenirwinkeltje

• Jana

Mary, ik weet geen straatnamen in Pigadia; als je van het Vronthistrand naar de stad gaat en almaar rechtdoor loopt zat hij aan de rechterkant, tegenover een winkeltje waar je nog behoorlijke (min of meer) kunstzinnige artikelen kon kopen. JANA

• Henk Op de Laak

Als je van de taxi-standplaats naar boven richting busstation loopt lag het Panburgerrestaurant al direct aan de linkerkant. Dat met die vuile ramen. Het afgelopen jaar was hij dacht ik al gesloten.

Iets verderop aan de linkerkant zit een kantoor met verschillende touroperators. Er tegenover zit een souvenirshop met een thermometer buiten op de gevel.

Hier kijken wij altijd even op als we er langs komen om te zien hoe warm het dan eigenlijk is. Vraag je aan de Grieken hoe warm het is hoor je altijd “warm”. Die houden zich niet bezig met de temperatuur zoals wij.

• Mary

nu weet ik het. Iets verder rechts zit de kunstenaar Minas en daarvoor de bakker.

Het was in oktober zeker dicht;wij wilden nog een broodje halen. Wel een grote ruimte voor een souvenir-winkel. Ben benieuwd. Hebben jullie de bestrating al gezien in de andere winkelstraat langs de terassen. Ook acropolis is binnenin geheel leeggehaald. hoe zou het er uit gaan zien met de nieuwe zon/windschermen

want de oude mogen ook niet meer teruggeplaatst.

• Ingrid

Henk, Panburger was in elk geval in september nog open.

zie ook bijgaande link: http://flyul.se/karpathos_2005/panburger/index.htm , gemaakt door een Zweed die ook regelmatig op Karpathos vertoefd en dan z'n onderdak heeft in Zephyros Village (www.zephyrosvillage.gr) en z'n ontbijt dus bij Panburger nuttigde en z'n avondeten bij (o.a.) Pelagos Taverna (aan de landzijde van de ‘grote’ weg, net voorbij de supermarkt van Xatzi…)Henk Op de Laak schreef:

• erwin

Hoe lang blijft dit ge-o-h over die panburger nog doorgaan ? niks zinnigs meer te melden ??

• Mary

Ja dit is duidelijk. Dit is “mijn” pitaboer. Leuke site trouwens.

Kan je bij Pelagos echt lekker eten? ik hou vooral van voorgerechten warm en koud.

Is de eigenaar een broer of neef van mimis de juwelier?

• Mary

Erwin zolang als mensen iets mededelen en er op antwoorden.

Het staat je vrij een eigen onderwerp aan te dragen.

• Ingrid

Chronis is de broer van Mimis.

En ja, daar kan je uitstekend eten: o.a. home made dolmadakia (door mams zelf gedraaid) en, volgens mijn kids, de beste bifteki. De choriatiki salata is zo groot (met mini olijfjes), dat ik voor ons 3n een halve bestel. Elke avond livemuziek door (Chronis zingt en speelt gitaar, Flouris speelt een of ander Bouzouki achtig instrument -vergeet de naam elke keer-). En in de bediening: Elias (een oudere man) en Dimitri (neefje van Chronis). Er komen daar ook veel Grieken eten (en dus dansen).

Ik vind het een aanrader (ben daar vorige jaar meerdere malen gaan eten)

Telefoonnr. Pelagos: +30 22450 22744

• Mary

weet waar het is. Ga daar eens eten.

Het is zo dat ik al sinds 1990 of 91 op Karpathos kom dus je gaat dan al gauw bij de jouw bekende en goede zaken eten. en een nieuwe moet je van horen hebben.

Ik eet bij Sophie, Helenicos en 1 in de oude taxistraat met tuin en Mike.

Ik ben er meestal maar 1 week omdat Karpathos vaak nog even moet dat jaar.

Denk dat ik dit jaar wel meer en langer kom. Zit in de planning. Maar ik boek echt op het laatste moment. Wacht op een aanbieding. Al is dat de laatste jaren een zeldzaamheid. Dit jaar trekt het ook naar Griekenland weer aan i.p.v. turkije. Dus dat wordt weer afwachten.

• Jeanne

Over domme discussie gesproken . . . . .