welk appartement

  • Diana

    Hoi,

    het is alweer 5 a 6 jaar geleden dat we voor de 3de keer op karpathos waren in Zephyros Village.

    We willen volgend jaar september terug en willen graag advies voor ons verblijf.

    Wensen: dichtbij het strand, supermarkt met verse broodjes vlakbij en op behoorlijke loopafstand van het centrum

    Aolos lijkt ons wel wat.

    Graag reacties op dit complex of andere tips die aansluiten bij onze wensen.

    Diana

  • WillemP

    Hoi Diana,

    Wij gaan in 2012 voor het eerst naar Karpathos. Hebben gekozen voor 1 week in mei, naar appartement Journey's End. Zo te zien voldoet dit ook aan jou wensen.

    We hebben er erg veel zin in, en zijn nu al de Karpathos site's aan het opzoeken.

    Als het goed bevalt, kunnen we er nog eens wat langer dan 1 week heen gaan.

    Maar wij zeggen altijd: Beter 1 week, dan geen week!!

    Groetjes

    Willem

  • Vera

    Voor mij zeker geen 2de keer Karpathos.

  • Joke2

    Hoi,

    Aeolos is een leuk complex, maar ook Karpathos Village en Parasol zijn ons goed bevallen.

  • Ouzofan

    Hallo Diana,

    Waarom ga je niet gewoon weer naar Xephyros? Ik hoorde daar hele goede berechten over.

    Willem kwam met Journey's End maar dat is volgens mij niet dicht bij het strand en het centrum.

    Groet,

    O

  • WillemP

    Volgens div site's is Journey's End redelijk dichtbij het strand, en bij het centrum zo'n 15 min. lopen.

    Tsja, het is maar net wat je dichtbij noemt. (:P)

    Wij waren vorig jaar op Lefkas, moesten we 35 minuten lopen naar het centrum, dat is niet echt dichtbij nee………..:S

    In ieder geval, veel plezier met de voorpret, en misschien tot op Karpathos!

    Groetjes

    Willem

  • Joke2

    Hoi Willem,

    Journey's end is wel wat langer lopen dan 15 minuten. Ik denk een klein half uurtje, naar het strand zo'n 500 meter. Daar zijn ook diverse lekkere restaurantjes.

    Wij hebben 2 jaar geleden in Astron gezeten (zit naast Journey's end). Wij vonden de wandeling 's avonds wel lekker. Kan het eten even zakken.

    Veel plezier!

  • Diana

    Joke,

    bedankt voor je reactie.

    Heb je zelf ook in Aeolos gezeten?

    Zit dit vlak bij Zephyros?

    Waarom zou ik kiezen voor Aeolos of juist Parasol.

    Kun je de voor en tegens vertellen?

    Ik vond de eigenaren van Zephyros niet zo leuk en bovendien vind ik dit vrij prijzig in september (vorige keer was juni)

    Hoor graag

    Diana

  • Joke2

    Hoi Diana,

    Wij zijn 2 vakanties bij Aelos geweest. We vonden het er prima. Dicht bij een mooi stuk strand, goed te lopen naar de stad. Aeolos ligt aan dezelfde kant van de weg als Parasol, maar ik denk ong. 200 meter verder van het stadje af.

    Ik vond zowel Aelos als Parasol prima. Bij Parasol (zeker als je een appartement achteraan hebt op de 2e of 3e verdieping) heb je veel privacy als je op je balkon zit. Aelos vonden wij ook prima. Als ik nu moest kiezen zou ik zelf de keuze van de prijs af laten hangen. Ik zou de goedkoopste kiezen. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik het lastig adviseren vind. Wat wij leuk/goed vinden, hoeft een ander niet te vinden.

    Succes bij je keuze.

    Groet,

    Joke

  • i.temme

    Hoi Diana,

    Het appartement dat absoluut mijn voorkeur heeft, is Embassy. 1/2 minuut vanaf het strand, 5 minuten (hooguit) vanaf het centrum, en, zeer belangrijk voor het Griekenlandgevoel, ca. 3 minuten lopen naar Pelagos, hét muziekrestaurant van Pigadia. (kijk maar eens op youtube Pelagos).

    Daarbij zijn de studio's zeeeeer ruim en de prijs alleszins billijk. O. ja, de supermarkt is om de hoek, net zoals het watertappunt. (gewoon kraantjeswater uit de bergen, heerlijk !)

    Veel plezier met het maken van je keuze (en vergeet niet op Zoover te kijken).

    Irmaki